آخرین کوشش های جانسون برای جلوگیری از برگزیت نامنظم با سفر به برلین و پاریس

به گزارش مجله سلو بلاگ، نخست وزیر انگلیس به امید اینکه بتواند مذاکرات مجدد درباره برگزیت با اتحادیه اروپا را شروع کند به برلین و پاریس سفر می نماید.

آخرین کوشش های جانسون برای جلوگیری از برگزیت نامنظم با سفر به برلین و پاریس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تصمیم دارد هفته آینده سفری سریع و کوتاه به پاریس و برلین داشته باشد.

به گزارش روزنامه گاردین، جانسون می خواهد با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

وی البته چندی پیش اعلام نموده بود که در صورتی با درخواست سران اروپایی برای دیدارهای دوجانبه موافقت خواهد نمود که آن ها شروط وی برای مذاکرات مجدد درباره برگزیت را بپذیرند.

جانسون در تبادل نظر با روسای این کشورهای اروپایی احتمالا کوشش خواهد نمود مذاکرات برگزیت را از سر بگیرد تا در 31 اکتبر یک خرج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپا رخ ندهد.

جانسون که چندین هفته است جانشینی ترزا می در انگلیس را بر عهده گرفته است به شدت تحت فشار اپوزیسیون این کشور واقع شده است و اپوزیسیون با هر گونه خروج بدون توافق کشورشان از اتحادیه اروپا مخالفند. جرمی کوربین، رئیس حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس می خواهد جانسون را برکنار نموده و با حزب محافظه کار یک دولت موقت را تشکیل دهد تا بعد از آن انتخابات مجدد برگزار شده و یک همه پرسی دومی درباره برگزیت سازماندهی گردد.

به نوشته گاردین اینکه جانسون می تواند به آمادگی بالای اروپا برای مذاکرات مجدد بر سر برگزیت امیدوار باشد جای تردید دارد. این روزنامه انگلیسی با استناد به یک یادداشت کاری برای اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان نوشته است که رویکرد جانسون در راستا یک برگزیت سخت تا به حال هیچ گونه تغییر موضعی در بروکسل در این راستا را به دنبال نداشته است.

جانسون روز سه شنبه به پاریس و روز چهارشنبه به برلین سفر خواهد نمود و این اولین سفر خارجی در دوران نخست وزیری او در انگلیس خواهد بود. به نوشته گاردین جانسون همچنین قرار است مذاکرات تلفنی را با نخست وزیر ایرلند و رئیس شورای اروپایی داشته باشد.

جانسون تاکید نموده است که بدون اما و اگر در 31 اکتبر در صورت لزوم بدون توافق این اتحادیه را ترک خواهد نمود. اما در انگلیس علیه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مقاومت بالایی وجود دارد.

به گزارش رسانه های انگلیسی، دولت جدید انگلیس تحت نخست وزیری بوریس جانسون به سرعت خود را برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماد می نماید .

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج گردد. اما ترس از عواقب مالی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می کوشش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق نامه ای را امضا کند. اما این توافق نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در مجلس انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم چنان در هاله ای از سردرگمی واقع شده است .

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و در نهایت بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7299

به "آخرین کوشش های جانسون برای جلوگیری از برگزیت نامنظم با سفر به برلین و پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین کوشش های جانسون برای جلوگیری از برگزیت نامنظم با سفر به برلین و پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید