آسیب پذیری میلیون ها سرور ارسال ایمیل

به گزارش مجله سلو بلاگ، محققان امنیتی از آسیب پذیری میلیون ها نرم افزار سرور شرکت اکسیم خبر داده اند که برای تبادل ایمیل در اینترنت به کار می روند.

آسیب پذیری میلیون ها سرور ارسال ایمیل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، حفره امنیتی که بر روی نرم افزار سرورهای اکسیم شناسایی شده، به هکرها امکان می دهد تا از راه دور کدهای مخرب خود را بر روی این سرورها اجرا نمایند.

آنالیز ها نشان می دهد تمامی نرم افزارهای سرورهای اکسیم نسخه 4.92.1 و نسخه های قدیمی تر دارای این آسیب پذیری هستند، شرکت اکسیم برای حل این مشکل روز آدینه نسخه 4.92.2 از نرم افزار سرورهای خود را عرضه نموده که فاقد آسیب پذیری امنیتی است.

نرم افزار تبادل ایمیل اکسیم برای تسهیل انتقال و تبادل نامه های الکترونیک به کار می رود و آسیب پذیری آن می تواند منجر به افشای داده های ایمیل های میلیون ها نفر در سراسر دنیا گردد. نرم افزار تسهیل تبادل ایمیل اکسیم 57 درصد از کل بازار دنیای را در اختیار دارد.

آسیب پذیری این نرم افزار اولین بار در اوائل ماه جولای توسط یک محقق امنیتی با اسم مستعار زرونس شناسایی شده و در همان زمان هم یک وصله امنیتی نرم افزار برای حل مشکل مذکور عرضه شده بود که چندان مورد توجه قرار نگرفته بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8824

به "آسیب پذیری میلیون ها سرور ارسال ایمیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب پذیری میلیون ها سرور ارسال ایمیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید