آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزایش خواهد یافت؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر فرآیند بستری بیماران کرونایی در استان شیب تندی ندارد ولی انتظار می رود در روزهای آینده با افزایش تعداد بیماران روبرو شویم.

آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزایش خواهد یافت؟

پرویز قزلباش شب گذشته (21 اسفند) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در رابطه با فرآیند بستری بیماران کرونایی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر فرآیند بستری بیماران کرونایی در استان شیب تندی ندارد ولی انتظار می رود در روزهای آینده با افزایش آمار بیماران روبرو شویم.

این مسئول در رابطه با اقداماتی که در راستای کنترل بیماری کرونا در استان انجام شده است، توضیح داد: 670 تخت بیمارستانی در استان برای بیماران کرونایی اختصاص یافته که از این تعداد 30 تخت آن تخت ICU است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: اقدامات انجام شده زمانی سودمند خواهد بود که دیگر فردی به بیماری کرونا مبتلا نگردد، زیرا حضور هر یک از بیماران بستری شده در بیمارستان به منزله پیروز نبودن همه ما محسوب می گردد، هر چند که به کوتاه شدن دوره درگیری استان با این بیماری امیدوار هستیم.

قزلباش در رابطه با آمار بیماران مشکوک، مبتلا به بیماری کرونا و فوتی های ناشی از آن در استان، اظهار کرد: طی این مدت بیش از 400 نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند که در حال حاضر از این تعداد حدود 170 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند و 101 نفر به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده اند و 7 نفر نیز بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده اند که این آمارها جدا از آمار کلی ارائه شده نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از انجام آزمایش و اقدامات درمانی برای بیماران مشکوک به کرونا در رابطه با شرایط آنان تصمیم گیری می گردد و نیز امور این بیماران به طور جدی پیگیری می گردد، اضافه نمود: رده سنی مبتلایان به بیماری کرونا در استان همه گیر است که تعداد زیادی از مبتلایان بالای 40 سال بوده و تعداد انگشت شماری نیز کودک دارای علائم کم (بستری) است.

این مسئول در رابطه با انتقال بخش های مختلف بیمارستان ولی عصر (عج) به مراکز دیگر، توضیح داد: بخش های مختلف بیمارستان ولی عصر (عج) از جمله شیمیدرمانی و دیالیز به مراکز دیگر منتقل شده است. با توجه به پیش بینی های انجام شده و افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا، بیمارستان های استان خود را برای روبروه با این بیماری آماده نموده اند.

وی در رابطه با شرایط استان از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا بر اساس پیش بینی های انجام شده در هفته های آینده، اضافه نمود: بر اساس پیش بینی ها، فرایند صعودی ابتلا به بیماری در استان طی چند هفته آینده ادامه خواهد یافت و در هفته دوم و سوم فروردین ماه نیز به اوج خود خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به اینکه زیرساخت های ردیابی اقلام بهداشتی فراوری شده در کشور فراهم نیست، هر چند که امروز اقداماتی در این خصوص در حال اجرا است، ولی با توجه به افزایش هزینه ها اکنون ادامه آن فراهم نیست، با تاکید بر لزوم تقویت نظارت در حوزه اقلام بهداشتی، ادامه داد: افراد سودجو به دنبال ماهیگیری از شرایط موجود هستند که در این حیطه برخوردهایی با متخلفان انجام شده است. ما سعی کردیم تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و حفاظتی در بیمارستان ها، روال مطلوبی داشته باشد و در حال حاضر سایر وسایل مورداحتیاج نیز تهیه شده و در حد احتیاج در اختیار کادر درمان استان قرار گرفته است.

قزلباش با بیان اینکه مردم باید بدانند که این بحران دنیای است و تا به امروز هیچ موضوعی تا این حد دنیا را درگیر ننموده بود، اظهار کرد: آرامش حق مردم است، ولی بیماری کرونا اثرات اجتماعی و مالی خود را در جامعه بر جای گذاشته و خواهد گذاشت. در حال حاضر همه باید سعی کنیم تا تلفات و هزینه ها برای عبور از این بحران کاهش یابد؛ ما مطمئن هستیم که از این بحران عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه علیرغم ارائه آموزش های مورداحتیاج و اطلاع رسانی باز هم احساس می گردد، تغییرات زیادی در رفتار مردم ایجاد نشده، هر چند بی تاثیر نبوده ولی باید ملموس تر باشد، در غیر این صورت مسائل افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: برای پیدا کردن راه درمانی برای بیماری کرونا، دانشمندان خارجی و داخلی کوشش می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13781

به "آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزایش خواهد یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزایش خواهد یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید