ادامه دیدارهای ظریف در فنلاند

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به فنلاند با دیگر مقام های این کشور دیدار کرد.

ادامه دیدارهای ظریف در فنلاند

به گزارش خبرنگاران، ظریف پس از دیدار با وزیر خارجه فنلاند و گفتگو پیرامون موضوعات و مسائل مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

در ادامه نیز محمدجواد ظریف در ادامه دیدارهای خود در فنلاند، با ویله اسکیلاری وزیر امور توسعه و تجارت خارجی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در این دیدار با اشاره به ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپایی، این موضوع را فرصتی برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور دانست. ویله اسکیلاری اضافه نمود: فنلاند امیدوار است همکاریهای اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد و از اینکه امریکا از برجام خارج شده و تبعاتی بر زندگی مردم ایران گذاشته بسیار متاسف هستیم و نگران هستیم تنش ها افزایش یابد؛ البته نقش فنلاند به عنوان رئیس اتحادیه اروپایی در کاهش تنش ها سازنده خواهد بود. ویله اسکیلاری تاکید کرد: فرصتها و زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور از جمله در حوزه ICT و همکاری های دانشگاهی وجود دارد و چشم انداز افزایش روابط دوجانبه از طریق همکاریهای پلی تکنیک بین ایران و فنلاندروشن است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار گفت: فنلاند به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه می تواند به اجرای توافق هسته ای و عادی سازی روابط تجاری ایران کمک کننده باشد. در چارچوب برجام نیز تجار و فعالان اقتصادی انتظار و توقع بیشتری از اروپا داشته و دارند. اقدامات یکجانبه امریکا محدود به ایران نخواهد ماند و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار گرفته است. برای مقابله با اقدامات یکجانبه و کاهش تاثیرات جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران، که مستقیما تبعات آن بر مردم وارد می شود، راهکارهایی مانند افزایش تجارت دوجانبه و استفاده از تعاملات چند جانبه در قالب ابتکاراتی مثل اینستکس، وجود دارد.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8073

به "ادامه دیدارهای ظریف در فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه دیدارهای ظریف در فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید