ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی، ممنوع ، اعلام تخلفات به شماره 190

به گزارش مجله سلو بلاگ، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، ضمن اشاره به راهنماهای بالینی و پروتکل های درمانی جهت کنترل عفونت های بیمارستانی، در عین حال بر ممنوعیت ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان جهت تهیه ملزومات و تجهیزات پزشکی تاکید نمود.

ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی، ممنوع ، اعلام تخلفات به شماره 190

به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا مسائلی با اعلام این مطلب، اضافه نمود: وزارت بهداشت در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی نه تنها در سطح ملی و منطقه ای بلکه در سطح بین المللی از نظر رعایت استانداردها، در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: تجهیزات پزشکی در کشور توسط 2200 شرکت وارد نماینده، 6100 کمپانی فراورینماینده بین المللی که ممیزی علمی و فنی وزارت بهداشت را پشت سر گذاشته و همچنین بیش از 1000 شرکت فراورینماینده داخلی تامین می گردد.

مسائلی با بیان اینکه در کشور بیش از 280 هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی وجود دارد، اضافه نمود: اینکه گفته گردد در یک مرکز درمانی، تجهیزات پزشکی در دسترس نیست، عبارت دقیقی نیست؛ چراکه وزارت بهداشت از ابتدای سال جاری، برنامه ریزی های لازم برای تامین تجهیزات پزشکی از طریق محصولات وارداتی و فراوری داخلی را انجام داده است و در حال حاضر مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، یادآور شد: تامین تجهیزات پزشکی مورد احتیاج کشور تحت نظارت و پایش جدی وزارت بهداشت قرار گرفته است و در این زمینه نیز دستگاه های نظارتی در زمینه نظارت بر بازار تجهیزات پزشکی و برخورد با متخلفان، فعالیت دارند.

وی یکی از اقدامات وزارت بهداشت در ماه های اخیر را راه انداری سامانه مدیریت تجهیزات پزشکی بر روی سایت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد و گفت: در این سامانه دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها در خصوص تامین تجهیزات پزشکی مورد احتیاج خود در بستر وب، اطلاعات را به صورت روزانه وارد می نمایند و پس از تحلیل اطلاعات، تصمیم گیری در این زمینه انجام می گردد.

بنابر اعلام وبدا، مسائلی در انتها تاکید نمود: براساس دستورالعمل معاونت درمان وزارت بهداشت، هیچ یک از مراکز درمانی در کشور، حق ارجاع بیماران برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از این مراکز را ندارند و مردم در صورت مشاهده تخلف، می توانند با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 854

به "ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی، ممنوع ، اعلام تخلفات به شماره 190" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی، ممنوع ، اعلام تخلفات به شماره 190"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید