افتتاح سومین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فسا

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فسا از افتتاح سومین واحد اقامتگاه بوم گردی هم زمان با هفته گردشگری، در این شهرستان خبرداد.

افتتاح سومین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فسا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، ابراهیم عبدالله زاده اظهار کرد: این اقامتگاه بوم گردی متناسب با معماری بومی منطقه در روستای خورنگان با سرمایه دو میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: این اقامتگاه هم اکنون با اشتغال زایی چهار نفر و ظرفیت 20 تا 30 نفر، آماده خدمت رسانی به گردشگران ورودی به این شهرستان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فسا توضیح داد: این مراسم با حضور محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، حسین آرگیو سرپرست فرمانداری ویژه فسا، مرتضی کشاورز کارشناس حوزه بوم گردی و جمعی از مسئولان برگزار گردید.

شهرستان فسا از شهرستان های مرکزی و جنوبی استان فارس است که از شمال به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان جهرم، از جنوب شرقی به شهرستان داراب و از شمال شرق به شهرستان نریز محدود می گردد و دارای آب وهوای معتدل و گرم است.

از جاذبه های این شهرستان می توان به تل ضحاک، قمپ آتشکده، عمارت نقاره خانه، گردشگاه میان جنگل، گردشگاه چهل چشمه، منطقه جنگلی بهشت فسا (بهشت کوثر)، امام زاده اسماعیل، امامزاده شهیدان، شاهزاده قاسم و شاهزاده ابراهیم اشاره نمود. بافتن قالی، قالیچه، گلیم، گبه، حصیر، رویه گیوه و کوزه گری از صنایع دستی فسا و یخنی، کباب بادمجان، بادمجان رو تاوه، آب ماشکی، ماست و تجنی و نان فسایی از خوراک ها و سوغات محلی این شهرستان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8928

به "افتتاح سومین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سومین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید