افزایش سود سپرده های بانکی به نفع بیمه ها است

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرعامل بیمه میهن با اشاره به افزایش نرخ سود سپرده های بانکی در روزهای اخیر، این مساله را موجب افزایش سود شرکت های بیمه ارزیابی کرد.

افزایش سود سپرده های بانکی به نفع بیمه ها است

به گزارش خبرنگاران، مجید بنویدی، مدیرعامل بیمه میهن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه کل فضای اقتصادی و بیمه ها تحت تاثیر مسائل ارزی قرار گرفته است، اظهار کرد: به لحاظ درآمدی بیمه ها از آنجایی که سرمایه هایشان ارزی بوده، به دلیل گران شدن ارزهای خارجی سرمایه هایشان هم بیشتر گردیده است. به لحاظ هزینه ای هم بیمه ها به دلیل اینکه مسائل اتکایی خود را کمتر به خارج از کشور منتقل نموده اند هزینه آنچنانی متقبل نخواهند شد، ضمن اینکه اساسا ما به دلیل تجربه تحریم های گذشته خیلی بهتر می توانیم با تحریم های جدید روبرو شویم.

بنویدی با بیان اینکه بیمه میهن اکنون در سطح توانمندی درجه دو واقع شده است گفت: ما حالا مسئله ای برای فروش محصولاتمان نداریم. حدود 70 میلیارد تومان زیان انباشته داریم، بنابراین مشمول قانون ماده 141 تجارت نمی شویم چرا که سرمایه حداقلی را کسب نموده ایم. سرمایه بیمه میهن حالا حدود 150 میلیارد تومان است؛ با این حال خیلی به صلاح نمی دانم که هیجانی فروشمان را بالا ببریم چرا که همین مساله در گذشته باعث آسیب دیدن ما گردیده است.

او همچنین با تاکید بر اینکه تنها موتور محرکه ما نیروی انسانی کارآمد است، ادامه داد: زمانی که یک شرکت می خواهد در بازار فعال گردد، باید نیروی انسانی و مدیران میانی خوبی داشته باشد. رویکرد ما در این حوزه جوانگرایی بوده که خود یک نوع سرمایه گذاری برای آینده تلقی می گردد. ضمن اینکه در شرایط فعلی جذب نمایندگی برای ما از نان شب هم واجب تر است.

او با بیان اینکه بیمه میهن 42 شعبه در سراسر کشور دارد، گفت: باید برای تعهداتی که متقبل گردیده ایم، منابع سرمایه ای جدیدی ایجاد کنیم. سعی نموده ایم با تقویت جریان نقدینگی و دریافت بیمه اتکایی و فروش برخی اموال مان نقدینگی شرکت را بالا ببریم.

مدیرعامل بیمه میهن با اشاره به سال تاسیس بیمه میهن در سال 1387 ادامه داد: بیمه میهن نسبت به یک شرکت 10 ساله خیلی عقب تر است. علت آن هم این است که در ما در سال های 1391، 1392 و 1393 یک فروش هیجانی را تجربه نموده ایم که در آن شرایط با عدم تناسب ورودی سرمایه و خسارت ها روبرو شد.

او با اشاره به تغییرات در سودهای بانکی هم اظهار کرد: تغییر سود سپرده های بانکی اگر بالا برود، می تواند سود شرکت های بیمه را افزایش دهد و بیمه ها برای این این مسئله باید یک تصمیم گیری خاص اتخاذ نمایند هر چند که احتمالا بیمه های عمر و پس انداز جذابیت کمتری پیدا خواهد نمود.

بنویدی همچنین با بیان اینکه در امسال حجم سرمایه ها در بازار بیمه تا 35 هزار میلیارد تومان خواهد بود، اظهار کرد: واقعیت این است که تاثیر شرایط اقتصادی بر روی صنعت بیمه و مخصوصا بیمه های درمان و آتش سوزی تاثیر خوبی نخواهد بود و سرمایه گذاری بر روی این حوزه ها هم نمی تواند منافع آنچنانی داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 533

به "افزایش سود سپرده های بانکی به نفع بیمه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سود سپرده های بانکی به نفع بیمه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید