افزایش 382 درصدی کشف قاچاق طلا در مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش 30 درصدی عملیات مرزبانی استان نسبت به سال گذشته از کاهش 12 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در مرزهای استان اطلاع داد و گفت: سال جاری کشفیات طلای قاچاق افزایش 382 درصدی وکشفیات قاچاق ارز رشد 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.

افزایش 382 درصدی کشف قاچاق طلا در مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ فردین پیری در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به کشفیات مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی استان اضافه نمود: طی سال گذشته 194 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که این میزان طی امسال به 366 کیلوگرم رسیده که رشد 84 درصدی کشفیات مواد مخدر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی بااشاره به رشد 64 درصدی دستگیری متهمان قاچاق مواد مخدر در مقایسه با سال گذشته توضیح داد: سال گذشته 17 نفر قاچاقچی مواد مخدر و امسال 28 نفر قاچاقچی این حوزه توسط نیروهای مرزبانی استان دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به ارزش ریالی سایر کالاهای قاچاق توقیفی توسط مرزبانی استان گفت: 305 میلیارد ریال ارزش ریالی سایر کالاهای قاچاق کشف شده طی سالجاری در مرزهای استان است.

سرهنگ پیری بابیان اینکه تهدیدات در گذشته به صورت سخت و نظامی بود اما با بروز پیشرفت و ورود فناوری و علم، مؤلفه های امنیت امروزه از حالت نظامی تغییر نموده است، اضافه نمود: امروز تهدیدات نرم بر تهدیدات سخت فزونی یافته و سلاح اصلی برای فزونی تهدیدات نرم رسانه هستند.

وی گفت: می توان تهدیدات نرم را با پدافند رسانه ای به فرصت تبدیل کرد و با رصد رسانه های غرب و توجه به مؤلفه ها و ابعاد امنیت می توان در برابر دشمن قد علم نموده و نقشه انهارا نقش برآب کرد.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: امروزه امنیت به وسیله لوله اسلحه به دست نمی آید بلکه رسانه ها به وسیله توجیه، آموزش و روشنگری به وسیله قلم خود و با برداشتن پرده از چهره دشمنان جامعه ای پویا و امیدوار برای نظام به ارمغان بیاورند.

وی در مورد تمایل کشور ترکیه برای کشیدن دیوار مرزی از سمت حکاری ترکیه بابیان اینکه هرکشور برای دفاع و حفظ امنیت براوردها و مواضع مشخصی را دارد که بعضی با کشیدن دیوار یا ایجاد پاسگاه به دنبال حفاظت فیزیکی مرز خود هستند که مختص به همان کشور است توضیح داد: چینش استحکامات نظامی هر کشور مخصوص هر کشور بوده و ارتباطی به کشور هم مرز مقابل ندارد که مرزهای ایران تحت رصد الکترونیکی و پهبادی است و از هر لحاظ تحت کنترل بوده که توسط دوربین اپتیکی تا 70 کیلومتر تحت رصد و امایش است.

سرهنگ پیری با بیان اینکه در مرکز آذربایجان غربی هیچ تهدیدی نبوده که در صورت وجود هر نوع تهدیدی پاسخ جدی داده می شوند، گفت: در مرز آذربایجان غربی هیچ مبلغ خودروی وجود ندارد و حدوداً 10 درصد از نوار مرزی که امکان قاچاق در آن مطرح است با موانع فیزیکی مسدود و فنس کشی شده است.

وی همچنین از کاهش 64 درصدی کشفیات قاچاق احشام در مرزهای استان اطلاع داد.

وی در مورد شهدای مرزبانی استان توضیح داد: امسال با توجه به آمادگی ها و و تجهیزات نوین و ارتقاء سطح آمادگی نیروها شاهد کاهش 95 درصدی را در تقدیم تعداد شهدا و جانبازان استان شاهدیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7223

به "افزایش 382 درصدی کشف قاچاق طلا در مرزهای آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 382 درصدی کشف قاچاق طلا در مرزهای آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید