امسال 10 هزار نفر از استان سمنان راهی مناطق عملیاتی می شود

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/سمنانمعاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان از آغاز اعزام راهیان نور دانش آموزی این استان از آبان ماه جاری خبر داد و گفت: امسال براساس برنامه اعلام شده 3000 دانش آموز استان به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

امسال 10 هزار نفر از استان سمنان راهی مناطق عملیاتی می شود

به گزارش خبرنگاران-سرهنگ علی خالقیان در ستاد راهیان نور استان اظهار کرد: امسال برای اعزام حدود 10 هزار نفر به مناطق عملیاتی در استان برنامه ریزی شده است.

وی از سهمیه 2000 نفری دانشجویان دانشگاه های استان خبر داد و افزود: سه هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی، دو هزار نفر دانشجو، 1500 نفر در قالب راهیان نور ادارات، 3000نفر تحت عنوان راهیان نور عمومی و...به سرزمین نور در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غربی اعزام خواهد شد.

معاون سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش آموزی همواره با مشکل اعتباری روبرو ستند گفت: این کمبود اعتبار در دیگر کاروان های راهیان نور وجود ندارد.

وی سرانه هزینه هر دانش آموز در این اردوها را بیش از 350 هزار تومان گفت و ادامه داد: 50 درصد این هزینه از سوی سپاه و 50 درصد نیز باید از سوی آموزش و پرورش استان تامین شود.

سرهنگ خالقیان با بیان اینکه در دو سال اخیر تنها دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی اعزام شدند گفت: به دلیل کمبود اعتبارات در دو سال گذشته هیچ کدام از کاروان های دانش آموزی پسر استان به مناطق عملیاتی اعزام نشدند.

وی با بیان اینکه سپاه قائم آل محمد(عج)استان دارای دو قرارگاه در اندیمشک و خرمشهر است افزود: یکی از این قرارگاه توسط استان ساخته شده و دیگری به صورت استجاری از سپاه استان قم در اختیار سپاه استان قرار گرفته است.

معاون سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان از بدهی 720 میلیون تومانی سپاه استان به شرکت جوان سیر خبر داد و گفت: تا پیش از این اردوهای دانش آموزی از طریق خطوط ریلی اعزام می شد اما با ارتقاء کیفیت و تکمیل ناوگان جوان سیر که بالغ بر 800 اتوبوس دارد و در دو شهر سمنان و شاهرود نیز دارای شعبه است اعزام های استان از طریق این شرکت انجام می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و 500 دانش آموز هم استانی به این اردوها اعزام شدند افزود: متاسفانه نبود اعتبار مشخص و دستورالعمل از مدرسه تا مدرسه سبب شده که در اعزام کاروان های دانش آموزی با مشکل روبرو باشیم در حالی که در بخش های دیگر و از جمله اردوهای دانشجویی چنین مشکلاتی وجود ندارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10266

به "امسال 10 هزار نفر از استان سمنان راهی مناطق عملیاتی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال 10 هزار نفر از استان سمنان راهی مناطق عملیاتی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید