ایران؛ مهد قدیمی ترین دانشگاه دنیا، توسعه کارآفرینی از برنامه های وزارت علوم

به گزارش مجله سلو بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران را به عنوان کشوری که از دیرباز مهد دانش و دانشگاه بوده معرفی کرد و گفت: قدیمی ترین دانشگاه دنیا توسط یونسکو در ایران اسلامی ثبت شده است.

ایران؛ مهد قدیمی ترین دانشگاه دنیا، توسعه کارآفرینی از برنامه های وزارت علوم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین بزرگداشت سی امین سال تأسیس دانشگاه یزد، ایران را به عنوان کشوری که از دیرباز مهد دانش و دانشگاه بوده معرفی کرد و اضافه نمود: قدیمی ترین دانشگاه جهان توسط یونسکو در ایران اسلامی ثبت شده است.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه علوم به سرعت گسترش و تحول پیدا می نمایند، گفت: ایجاد قدرت های وسیع از جمله قدرت های مالی یکی از کاربردهای گسترش علم و فناوری است.

غلامی با اشاره به اینکه ایران رتبه 16 فراوری علم در جهان را به خود اختصاص داده است، توضیح داد: بسیاری از دستاوردهای دانشگاهی ایران طی 40 سال گذشته رخ داده است.

وی با بیان اینکه امروز تمام امور کارشناسی کشور توسط نیروهای بومی و داخلی انجام می گردد، گفت: نیروهای تخصصی با رشته های مختلف در دانشگاه های ایران تربیت شده و منتظر جذب هستند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان اینکه توجه ویژه به بحث کارآفرینی از جمله اقدامات جدی در دستور کار وزارت علوم است، گفت: راه اندازی 43 پارک علم و فناوری در کشور و ایجاد 190 مرکز رشد در حوزه دانشگاه های وزارت علوم از جمله ظرفیت های موجود برای تقویت حوزه کارآفرینی است.

غلامی با بیان اینکه توجه به نسل چهارم دانشگاه ها از جمله مهم ترین محورهای اجرایی وزارت علوم است، اظهار کرد: توجه به ارتقای صنعت، حل چالش های پیش رو به ویژه در شرایط تحریم فعلی، راه اندازی خوشه های علمی در دانشگاه ها، از جمله اقدامات اجرا شده در این حوزه است.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد به سمت دانشگاه جامعه محور در کشور شروع شده است، اضافه نمود: دخالت دانشگاهیان در امور توسعه ای کشور اتفاقی میمون و مطلوب است.

غلامی با بیان اینکه ایجاد شبکه های علمی از جمله ضرورت های اجرایی در حوزه توسعه دانشگاهی است، تأکید کرد: رشد بیش از پیش علمی کشور مستلزم ایجاد هم افزایی بین واحدهای دانشگاهی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2919

به "ایران؛ مهد قدیمی ترین دانشگاه دنیا، توسعه کارآفرینی از برنامه های وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران؛ مهد قدیمی ترین دانشگاه دنیا، توسعه کارآفرینی از برنامه های وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید