بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از مجتمع تجاری چشم و چراغ

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مجتمع تجاری چشم و چراغ الگویی برای ساخت بنا در کنار بناها و مجموعه های تاریخی است.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از مجتمع تجاری چشم و چراغ

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در بازدیدی که به همراه معاونان و اعضای شورای فنی میراث فرهنگی استان از این مجتمع داشت، با بیان این مطلب اضافه کرد: این مجموعه تجاری با احترامی که برای اثر تاریخی گنبد سبز قائل شده نه تنها به حریم منظراین اثر تاریخی خدشه ای وارد ننموده بلکه به نوعی ارزش آفرینی نیز داشته است.

وی ادامه داد: این مجموعه اگر چه تجاری بوده است که معمولا مجموعه های تجاری به دنبال سود مالی هستند اما معمار و مالکان این مجموعه کوشش نموده اند که علاوه بر خلق یک اثر معماری به هویت و منظر تاریخی - فرهنگی گنبد سبز نیز آسیبی وارد نکنند.

مکرمی فر هم چنین با اشاره به استفاده 230 هزار آجر قدیمی جمع آوری شده در مشهد و استفاده آن ها در نمای این مجتمع تجاری گفت: این مجموعه ای تحسین برانگیز و یک الگو برای ساخت بناهای جدید در کنار بناها و بافت های تاریخی است.

وی یادآورشد: مجموعه های تجاری زیادی با سنگ مرمر و شیشه و آهن در شهر زیاد است اما این مجموعه به دلیل تفکری که در ساخت آن بوده و رعایت حریم اثر تاریخی به مجموعه ای ارزشمند و فرهنگی تبدیل شده است.

مکرمی فر با اشاره به اختصاص این مجتمع به سوغات و صنایع دستی پیشنهاد کرد: صنایع دستی دارای مهر اصالت در این مجموعه مستقر شوند تا این مجموعه به مرکز سوغات و صنایع دستی شناسنامه دار تبدیل گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای استقرار صنایع دستی و سوغات معتبر و شناسنامه دار و هم چنین واگذار تسهیلات برای رونق کسب و کار های مرتبط با صنایع دستی در این مجموعه اعلام آمادگی کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7575

به "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از مجتمع تجاری چشم و چراغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از مجتمع تجاری چشم و چراغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید