تأیید داروی جدیدی برای اختلال میل جنسی زنان

به گزارش مجله سلو بلاگ، سازمان غذا و داروی آمریکا داروی جدیدی را برای بازیابی میل جنسی در بعضی از زنان دچار اختلال افت میل جنسی تأیید نموده است.

تأیید داروی جدیدی برای اختلال میل جنسی زنان

به گزارش سی ان ان این دارو که برملانوتاید (bremelanotide) نام دارد و با نام تجاری Vyleesi بوسیله شرکت داروسازی AMAG به بازار فرستاده خواهد شد، یک داروی تزریقی است که پیش از آمیزش استفاده می گردد. این دارو برای درمان زنانی که دوران پیش از یائسگی را nhvمی گذرانند و دچار اختلال افت میل جنسی هستند که این بی علاقگی به آمیزش باعث مشکل عمده ای در زندگی شان شده است، تجویز خواهد شد.

کارشناسان می گویند اختلال کارکرد جنسی ناشی از افت میل جنسی می تواند اثرات زیانباری بر عزت نفس و اعتماد زن بگذارد و روابط او با همسرش را مختل کند.

تخمین زده می گردد که بین 8 تا 10 درصد زنان دچار افت میل جنسی باشند که شایع ترین اختلال کارکرد جنسی در زنان است.

برملانوتاید نخستین دارو برای درمان افت میل جنسی زنان نیست. قبلاً در سال 2015 دارو فلیبانسرین (flibanserin) با نام تجارتی Addy ساخت شرکت Sprout برای افت میل جنسی زنان تأیید شده بود. این دارو که به شکل قرص خوراکی است فقط بوسیله پزشکان که به طور خاص مجوز داشته باشند، برای بیماران نسخه می گردد و باید روزانه مصرف گردد. درحالی که برملانوتاید را می توان فقط در مواقع ضروری تزریق کرد.

هر دوی این داروها بر گیرنده های مغزی اثر می نمایند.

البته برملانوتاید درمان خط اول بر افت میل جنسی زنان نیست، بلکه مکملی برای سایر درمان ها مانند روان درمانی است و پزشکان ابتدا باید سایر علل افت میل جنسی مانند بیماری های زمینه ای، عوارض جانبی داروها و عوامل تنش زا در رابطه عاطفی را کنار گذاشته باشند.

شایع ترین عوارض جانبی این داروی جدید تهوع، سردرد و گرگرفتگی هستند. کارشناسان می گویند این دارو برای گروهی از زنان که سایر گزینه های درمانی در آن ها مؤثر نبوده است، می تواند تا حدودی سودمند باشد. البته با توجه به اینکه عوامل شیمیایی بسیاری بر میل جنسی تأثیر می گذارند، استفاده از این دارو باید بخشی از یک رویکرد گسترده تر به مشکل افت میل جنسی در بیمار باشد.

ویاگرا پس از ده سال

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11672

به "تأیید داروی جدیدی برای اختلال میل جنسی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید داروی جدیدی برای اختلال میل جنسی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید