تشخیص پروتئین های سرطان های نادر با آزمایش خون

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران- خبرنگاران- محققان دانشگاه جان هاپکینز پیروز به توسعه یک روش بر مبنای آزمایش خون شده اند که پروتئین سرطان های نادر را با حداقل خطا تشخیص می دهد؛ این پروتئین ها تاکنون به هیچ روشی قابل مشاهده نبوده اند.

تشخیص پروتئین های سرطان های نادر با آزمایش خون

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری نیوزوایز، پروتئین هایی که به طور معمول در هسته سلول قرار می گیرند تا امروز قابل شناسایی نبودند. محققان دانشگاه جان هاپکینز پیروز به توسعه یک روش بر مبنای آزمایش خون شده اند که پروتئین ها را در نمونه خون انسان با کمترین میزان خطا شناسایی می نماید.

در میان مولکول هایی که محققان به دنبال آن هستند، یک پروتئین جهش یافته وجود دارد که درون سلول و اغلب درون هسته محدود شده است. این روش جدید Single-Molecule Augmented Capture یا به اختصار SMAC نام دارد و برای اولین بار است که برای مشاهده یک سلول واحد در خون مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این روش علاوه بر مولکول های متداولی که برای تشخیص سرطان و تومور استفاده می گردد، پروتئین های نادر درون سلول، پروتئین های ترشح شده و پروتئین های غشایی نیز قابل شناسایی است.

برای مثال، پروتئین جهش یافته p53 که یک پروتئین هسته ای شناخته شده است و هرگز در خون دیده نمی گردد، با این روش شناسایی شده است. محققان در تلاشند تا این روش تصویربرداری تک مولکولی از نمونه خون را توسعه دهند و در آزمایش های بالینی مورد استفاد قرار دهند.

نتایج این مطالعه در شصت و سومین نشست سالانه انجمن بیو فیزیک در بالتیمور ارائه شده است.

علمی**9259** 1055

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3097

به "تشخیص پروتئین های سرطان های نادر با آزمایش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص پروتئین های سرطان های نادر با آزمایش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید