تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور ابلاغ شد، تأکید بر خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر در کشور

به گزارش مجله سلو بلاگ، ولی تیموری پیرو ابلاغ تقویم رویداد شاخص گردشگری کشور جهت اجرا به 31 استان کشور، اهداف این اقدام را برشمرد و گفت: دستیابی به اهدافی از جمله خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر در کشور، تنظیم رویدادها در تقویم به منظور برگزاری در زمان و مکان معین و هم هدفمند و برنامه محور کردن رویدادها از جمله دستاوردهایی به تعداد می آید که در پی اقدام مذکور محقق می گردد.

تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور ابلاغ شد، تأکید بر خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر در کشور

تیموری در تشریح فرآیند انتخاب رویدادها گفت: تعریف شاخص ها به تفکیک برای رویدادهای استانی، ملی و بین المللی و سپس ارسال شاخص ها به استان ها در نهایت جمع بندی و صحه گذاری رویدادهای دریافتی را در معاونت گردشگری در پی داشته است. بعلاوه پس از گردآوری نهایی تهیه اطلاعات تکمیلی و طراحی وب سایت الکترونیکی برای هر رویداد هم در دستور کار نهاده شد.

معاون گردشگری ادامه داد: انتظار می رود با این اقدام، رویدادها و جشنواره ها به سمت جریان سازی سفر به نقاط مختلف کشور و قابلیت برنامه محور شدن و امکان تنظیم و فروش تورهای برنامه ریزی شده و در نتیجه توسعه صنعت بزرگی به نام MICE به مفهوم گردشگری دیدار ها، کنفرانس ها و رویدادها در کنار صنعت گردشگری کشور منتهی و به یک محصول قابل اتکا برای رونق گردشگری و ابزاری برای سیاست گذاری های گردشگری تبدیل گردد.

وی اضافه کرد: بدینوسیله تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور شامل دو رویداد منتخب از هر استان جهت آگاهی و بهره برداری لازم ابلاغ شد تا هر یک از ادارات کل استانی با تمرکز بر رویدادهای شاخص خود نسبت به برنامه ریزی و ترویج سفر در طول سال اقدام نمایند.

بنا به گفته معاون گردشگری در جمع بندی این موضوع می توان گفت نظر به اهمیت و ضرورت ترویج و توسعه گردشگری رویداد محور با هدف توسعه متناسب مکانی و زمانی سفر در سراسر کشور و نظرداشت معیارها و ویژگی هایی نظیر استمرار در برگزاری، دسترسی مناسب، تجربه محوری و قابلیت تبدیل پذیری به محصولات گردشگری داخلی و بین المللی تقویم رویدادهای گردشگری استان ها و معین لیست رویدادهای شاخص گردشگری کشور گامی مهم در این حوزه به تعداد می آید.

معاون گردشگری گفت: از ادارات کل استانی خواسته شده است؛ علاوه بر راه اندازی وب سایت رسمی و مجزا برای هر رویداد حداقل به دو زبان فارسی و انگلیسی و هم اطلاع رسانی شایسته موضوع به تمام ذی نفعان، ترتیبی اتخاذ دهند تا برگزاری مستمر و منظم رویدادهای مندرج در تقویم مورد نظر در اولویت برنامه ریزی آن استان قرار گیرد و گزارش آن به صوررت ادواری به معاونت گردشگری منعکس گردد.

به گفته معاون گردشگری، تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور در پرتال جامع گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس www.visitiran.ir قرار می گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 34934

به "تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور ابلاغ شد، تأکید بر خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور ابلاغ شد، تأکید بر خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید