تمرکز رهبران گروه هفت بر آفریقا و تغییرات آب و هوایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرویس بین الملل- رهبران گروه هفت کشور صنعتی دنیا امروز (شنبه) در آخرین روز نشست سالانه با سران آفریقایی ملاقات می نمایند. طی اجلاس اخیر، بر سر توافق آب و هوایی اختلاف نظرها به قوت خود باقی است اما برای مبارزه با تروریسم وحدت نظر وجود دارد.

تمرکز رهبران گروه هفت بر آفریقا و تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آدینه در ملاقات با رهبران گروه هفت شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن تاکید نمود هنوز درباره اجرای توافق 2015 پاریس برای محدود کردن آلاینده های کربنی تصمیمی اتخاذ نکرده است.

ظاهرا رهبران اروپایی از اینکه مجبور شوند بار دیگر درباره این توافق بحث نمایند، ناراحت هستند؛ چرا که دو سال پیش آن را مورد بحث و گفت وگو قرار داده و توافقی را امضا کردند. علاوه بر این، آنها هنوز درباره مساله تجارت دنیای با ترامپ اختلاف نظر دارند؛ چرا که او با شعار اولویت با آمریکا است روی کار آمد.

با این وجود، رهبران گروه هفت روی طیفی از مسائل سیاست خارجی شامل سوریه، لیبی و کره شمالی اتفاق نظر دارند. آنها همچنین متعهد شدند تا کوشش های برای مبارزه با افراطگرایی را خصوصا پس از حمله منچستر افزایش دهند و از تامین نمایندگان سرویس اینترنت و شرکت های شبکه های اجتماعی بخواهند تا برای کنترل محتویات افراطگری کوشش بیشتری نمایند.

در جریان اجلاس گروه هفت در سیسیل ایتالیا، همچنین روی آفریقا و بحران پناهجویان تمرکز شد. از سال 2014 بیش از نیم میلیون تن وارد ایتالیا شدند و تنها در روز آدینه 1400 تن در دریا نجات داده شده و به ساحل منتقل شدند. رهبران تونس، کنیا، اتیوپی، نیجر و نیجریه در مذاکرات صبح امروز شرکت دارند. کشورهای متول دنیا مایل هستند تا ایتالیا به اقتصاد کشورهای آفریقایی یاری کند و جوانان آنها را متقاعد کند که در کشورهایشان بمانند.

با وجود این، یکی از دیپلمات ها گفته است که پیشنهادهای ایتالیا درباره مساله پناهجویان و ارتقای امنیت غذایی در همان مذاکرات پیش از اجلاس مسکوت ماند چرا که دولت ترامپ تمایلی به آنها نشان نداد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15267

به "تمرکز رهبران گروه هفت بر آفریقا و تغییرات آب و هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز رهبران گروه هفت بر آفریقا و تغییرات آب و هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید