فراوری ماسک ویژه به همت شرکت مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه مازندران

به گزارش مجله سلو بلاگ، یکی از مدیرعاملان شرکت فناوران پیشرو مبین طبرستان از طراحی و فراوری ماسکی ویژه و شیلد محافظ صورت توسط محققین این شرکت اطلاع داد.

فراوری ماسک ویژه به همت شرکت مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه مازندران

محمد اسماعیلی صفا، یکی از مدیرعاملان شرکت فناوران پیشرو مبین طبرستان از شرکت های مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه مازندران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران از فراوری دو محصول ویژه برای مقابله با بیماری کرونا اطلاع داد و گفت: مدیر بخش طراحی و مهندسی ماسک و شیلد محافظ صورت فراوری شده امیرحسین ایمانی پارسا بوده که دیگر مدیرعامل این شرکت است و مدل اولیه این محصولات را با پینتر سه بعدی فراوری نموده است.

اسماعیلی صفا اضافه کرد: گروه فنی مهندسی مرکز به دلیل شرایط پیش آمده و اعلام احتیاج وزارت بهداشت به اقلام پزشکی، تحقیقات خود را بر این قضیه شروع کرد و تجهیزات موجود در کشور را مورد آنالیز قرار داد. چون که وارادت در این شرایط کمی سخت شده تصمیم گرفتیم به روی محصولاتی کار کنیم که فراوریشان در کشور با مشکل روبرو شده است. ماسک های موجود مرغوب نیز اکثرا وارداتی بوده و غالبا قیمت بالایی دارند. البته از نظر پزشکی ایراداتی هم داشته و بر اساس مقالات موجود تا 95 درصد توان جلوگیری از ورود میکروب ها را دارند.

یکی از مدیرعاملان شرکت فناوران پیشرو مبین طبرستان اعلام کرد: بنابراین ما تصمیم گرفتیم به فراوری ماسک و شیلد محافظ صورت بپردازیم و به جای پارچه های به کار گرفته شده در این ماسک ها از سطح دیگری استفاده کنیم تا راه ورود ویروس را بیشتر کاهش داده و مثل دیگر ماسک ها احتیاجی به دور انداختن شان بعد از یکی دو بار استفاده نباشد. این در حالی است که قیمت ماسک های وارداتی مبلغی حدود 100 هزار تومان است.

وی تاکید نمود: همچنین فشاری که ماسک های موجود به صورت پرستاران وارد می کرد باعث ایجاد خط و خطوط در چهره شان می شد. ما در طراحی این ماسک اقداماتی را انجام دادیم که مانع از فشار زیاد ماسک به صورت شده و قابلیت استریل و استفاده در چندین مرتبه را داشته باشد. ماسک فراوریی ما اینطور نبوده قابل شست و شو می باشد و نهایتا مصرف کننده می تواند فیلترش را عوض کند و احتیاجی به دور انداختنش نیست. حجم پارچه و فیلتری که از آن در فراوری ماسک استفاده کردیم کمتر از سایر ماسک های موجود در بازار بوده با این تفاوت که مانعی قوی تر برای ورود ویروس و میکروب هاست.

اسماعیلی صفا مطرح نمود: در زمینه شیلد محافظ صورت نیز محصول فراوری شده بدون کمترین فشاری از سلامتی کادر درمان محافظت می نماید. در حال حاضر منتظر اخذ تائیدیه از وزارت بهداشت هستیم که انشالله در روز های آینده به فراوری برسد.

مدیرعامل شرکت فناوران پیشرو مبین طبرستان در سرانجام با اشاره به وجود مسائل موجود در برابر فراوری کنندگان این مرکز گفت: به دلیل بسته بودن مراکز و راه ها طبیعتا فراوری این دو محصول با مسائلی روبرو بود. همچنین قیمت تهیه مواد اولیه کمی بالا بود؛ اما طبیعتا زمانی که به فراوری انبوه برسد قیمت این ماسک به یک سوم قیمت ماسک های مرغوب n95 خواهد رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15307

به "فراوری ماسک ویژه به همت شرکت مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماسک ویژه به همت شرکت مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید