فراوری محفظه ای برای سرد نگهداشتن و احیای بافت زنده قلب

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی از چالش های مهم برای حفظ کیفیت و سلامت بافت وارگان های بدن به منظور انجام عمل های جراحی پیوند اعضا، جلوگیری از تشکیل کریستال های یخی است که موجب آسیب تماشا جدی این بافت ها می گردد. یک فناوری نوظهور خنک سازی به حفظ و احیای بافت های قلب یاری می نماید و باعث افزایش مدت زمان نگهداری ارگان های اهدا شده برای پیوند می گردد.

فراوری محفظه ای برای سرد نگهداشتن و احیای بافت زنده قلب

این فناوری خنک سازی پس از 16 سال کوشش و آنالیز ابداع شده و از آن می توان برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی با حفظ کیفیت آن هم استفاده کرد. صرفه جویی در مصرف انرژی یکی دیگر از مزایای استفاده از فناوری یادشده است.

در قالب این فناوری بافت های قلب در فضایی تحت فشار ثابت و در درون یک مایع قرار گرفته و ظرف نگهداری آنها از هوا خالی می گردد تا امکان شکل گیری بلورهای یخ از بین برود. سپس درجه حرارت داخل این ظرف تا منفی 22 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. در این شرایط بافت های مذکور کیفیت و سلامت خود را تا حد زیادی حفظ می نمایند.

آنالیز ها نشان می دهد در 65 تا 80 درصد از نمونه ها که بدین شیوه سرد و سپس احیا شده اند، یکپارچگی ساختاری بافت قلب حفظ شده و این بافت ها بعلاوه نسبت به دارویی به نام ایزوپروترنول، که برای افزایش ضربان قلب استفاده می گردد، واکنش مثبت نشان می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36691

به "فراوری محفظه ای برای سرد نگهداشتن و احیای بافت زنده قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محفظه ای برای سرد نگهداشتن و احیای بافت زنده قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید