جشن ثبتی که هیچگاه برای شوش برگزار نشد ، سالگرد جهانی شدن شوش در خاموشی

به گزارش مجله سلو بلاگ، امروز چهارمین سالگرد ثبت جهانی شوش است در حالی که در این شهر هیچ اثری از جشن یا یادآوری این روز وجود ندارد.

جشن ثبتی که هیچگاه برای شوش برگزار نشد ، سالگرد جهانی شدن شوش در خاموشی

خبرنگاران: مهدی حیدری فعال حوزه میراث فرهنگی شهر شوش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خصوص سالروز ثبت جهانی شوش گفت: امروز چهارمین سالگرد ثبت جهانی شوش است و از همان ابتدا مسولان مختلف وعده برگزاری جشن ثبت جهانی در سطح ملی و … را به مناسبت ثبت این اثر ارزشمند باستانی مطرح کردند اما هیچ خبری از چنین جشنی نشد. در حالی که تاکید بر ارزش های این محوطه باستانی مهم می توانست تاثیر زیادی بر افکار عمومی و مسولان دیگر نهادها داشته باشد.

او ادامه داد: در اتفاقات مربوط به احداث زیرگذر در شوش و دیگر پروژه های عمرانی که نگرانی هایی را برای آسیب به این محوطه باستانی ایجاد کرد، جای خالی درک اهمیت این میراث باستانی در مسولان مختلف و بعضی شهروندان به شدت دیده می شد بنابراین برگزاری جشن و آئین های مرتبط با شوش می تواند یک اقدام در راستای فرهنگ سازی در جهت جلب مشارکت عموم برای حفاظت از این اثر جهانی محسوب گردد.

حیدری اضافه نمود: متاسفانه سالروز ثبت جهانی شوش هیچ تفاوتی با روزهای دیگر ندارد در حالی که انتظار می رفت حداقل به این مناسبت بازدید از موزه شوش رایگان گردد تا شهروندان و دیگر افراد بازدید بیشتری از آثار موزه ای شوش داشته باشند و شناخت بهتری از این محوطه پیدا نمایند.

این فعال میراث فرهنگی شوش گفت: اداره میراث فرهنگی شوش حتی از نصب یک بنر 50 هزارتومانی برای تبریک این روز و یادآوری آن به شهروندان ناتوان است. وقتی متولی اثر به آن اهمیت لازم را ندهد دیگر نهادها هم متوجه اهمیت محوطه باستانی شوش نمی شوند.

محوطه باستانی شوش شامل چندین سایت باستان شناسی و آثار تاریخی و باقی مانده کاخ های باستانی است، بخش های زیادی از این محوطه در زیر شهر امروزی شوش واقع شده است که هنوز کاوش های باستان شناسی در بسیاری بخش های آن در آن ها انجام نشده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: چمدان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6114

به "جشن ثبتی که هیچگاه برای شوش برگزار نشد ، سالگرد جهانی شدن شوش در خاموشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ثبتی که هیچگاه برای شوش برگزار نشد ، سالگرد جهانی شدن شوش در خاموشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید