جوان کردن مغز ممکن می شود

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تزریق آنتی بادی های مذکور به مغز با استفاده از یک ژن خاص انجام شده که حاوی پروتئینی است که مسائل مربوط به کاهش توانایی های شناختی و معرفتی افراد به علت افزایش سن به آن مربوط می شود.

جوان کردن مغز ممکن می شود

آنتی بادی های منتقل شده به مغزهای پیر از این طریق پیروز به شاداب سازی و جوان سازی آنها شده اند تا این مغزها بتوانند مانند مغز موش های جوان عمل کرده و فکر کنند.

آنتی بادی یادشده به خصوص بر روی برخی سلول های مغز موسوم به microglia تأثیر مثبت می گذارد. یکی از کارکردهای این سلول ها، پاکسازی و مصون سازی آن است.

این سلول ها برخی رسوبات پروتئین های مختلف و سلول های مرده را نیز جمع آوری می کنند. اما توان آنها برای این کار با افزایش سن انسان کاهش می یابد و در نتیجه فعالیت عادی مغز نیز کیفیت خود را از دست می دهد.

محققان امیدوارند که این دستاورد بزرگ علمی در آینده نزدیک به درمان بیماری های خطرناکی مانند آلزایمر و پارکینسون که تا به امروز هیچ روش درمان قطعی برای آنها پیدا نشده، کمک کند. هر دوی این بیماری ها حاصل فعالیت غیرعادی ژن های مرتبط با microglia هستند و هم اکنون 3000 ژن از این نوع توسط محققان دانشگاه استنفورد در دست بررسی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3810

به "جوان کردن مغز ممکن می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوان کردن مغز ممکن می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید