حذف کامل تجهیزات مخابراتی هواوی برای آمریکا یک میلیارد دلار هزینه دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، پس از بروز جنگ مالی میان ایالات متحده و چین، هوآوی هم از سبد تحریم های ترامپ بی نصیب نماند و به همین دلیل، دولت آمریکا مجبور است تمامی تجهیزات این کمپانی چینی را از شبکه های ارتباطی خود حذف کند. جفری استارکس، مسئول کمیسیون ارتباطات فدرال، یک دموکرات است که در ماه ژانویه تایید سنا برای تصدی این پست را دریافت کرد. در مصاحبه ای که استارکس با CNET انجام داد، به این موضوع اشاره نمود که ایالات متحده نه تنها هوآوی را از تامین تجهیزات برای ایجاد شبکه 5G در این کشور منع می نماید، بلکه تمامی تجهیزات قدیمی تر این شرکت که در شبکه های 3G و 4G استفاده می شوند نیز باید حذف شوند.

حذف کامل تجهیزات مخابراتی هواوی برای آمریکا یک میلیارد دلار هزینه دارد

او می گوید شبکه های قدیمی که از تجهیزات هوآوی استفاده می نمایند، به همان اندازه برای آمریکا خطرناک هستند که تجهیزات 5G این شرکت خطرناک خواهد بود. در حقیقت این مسئول آمریکایی معتقد است که کشورش باید مطمئن گردد هیچ تهدیدی در شبکه های فعلی وجود ندارد. اولین قدم به گفته او، یافتن تعداد اپراتورهایی است که از این تجهیزات در شبکه های خود استفاده نموده اند. اتحادیه ای که متشکل از اپراتورهای روستایی به استارکس اعلام نموده است که اپراتورهای کوچک تر و سرویس دهندگان بی سیم روستایی همچنان از تجهیزات هوآوی در شبکه های خود استفاده می نمایند که حدود یک چهارم از 50 عضو ایین اتحادیه نیز جزو آن هاست.

پس از اتمام شناسایی، قدم بعدی این است که عمق مشکل و میزان گستردگی آن را کشف نمایند. در این مرحله آنالیز می گردد که اپراتور مورد نظر از کدها و نرم افزارهای هوآوی استفاده نموده یا تجهیزات آن که در هر صورت این کار باید ممنوع گردد. استارکس در ادامه به این پرسش اشاره نمود که آیا این خدمات و تجهیزات در هسته اصلی مانند روترها و سرورها وجود دارد؟ یا به آنتن ها و فرستنده های نقاط مختلف شبکه نیز گسترش یافته است؟ همچنین باید تشخیص داد که کدام ابزار مشکل دارد.

قدم نهایی نیز حذف تجهیزاتی است که تهدید امنیتی شناخته شده اند. این کمیسیونر آمریکایی می گوید بهترین راهکار حذف و جایگزینی است. برای اپراتورهای کوچکتر که به دلیل ارزان تر بودن تجهیزات هوآوی آن را خریداری نموده اند، تسهیلاتی از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه می گردد و چون این اپراتورها پیش از این که هوآوی به عنوان یک تهدید امنیت ملی شناخته گردد این تجهیزات را از او خریداری نموده اند، این اقدام آن ها تخلف محسوب نمی گردد. بر اساس قانون، هزینه حذف تجهیزات شبکه خطرناک از هوآوی و دیگر تامین نمایندگان مبلغی بین 700 میلیون تا یک میلیارد دلار خواهد بود.

اما این خطری که آمریکایی ها از آن سخن می گویند چیست؟ قانون گذاران آمریکایی نگران هستند که تحت قوانین کمونیستی چین، هوآوی مجبور به جاسوسی و جمع آوری اطلاعات برای دولت چین گردد و این موضوع منجر شد بسیاری مشکوک شوند که محصولات هوآوی درپشتی (Backdoors) مخفی دارند که اطلاعات مشتریان و شرکت های آمریکایی را به پکن می فرستد. کمپانی چینی بارها این موضوع را رد نموده و مدیر عامل آن نیز پیشنهاد داده است تا با هر کشوری که تمایل دارد یک توافق ضد جاسوسی امضا کند. در همین حین، قانون اعطای مجوز دفاع ملی دولت آمریکا را از خرید تجهیزات از هوآوی و زد تی ای منع می نماید.

جفری استارکس درباره این موضوع می گوید:

در حالی که 4 اپراتور بزرگ در ایالات متحده از تجهیزات هوآوی در شبکه های خود استفاده نمی نمایند، استارکس معتقد است که حتی اگر یک اپراتور هم در آمریکا مشکل امنیتی داشته باشد یعنی همه آن ها مشکل امنیتی دارند. او اضافه نمود که کمیسیون ارتباطات فدرال به یاری اقتصادی دنیای برای هر اپراتوری که تجهیزات مخابراتی ناامن دارد می اندیشد. این یاری اقتصادی به تامین ایینترنت و سرویس های مخابراتی امن برای آمریکایی های با درآمد کم و کسانی که در مناطق روستایی زندگی می نمایند یاری خواهد نمود.

در حال حاضر شرکت هوآوی بزرگ ترین تامین نماینده تجهیزات شبکه در دنیا است و کشورهای زیادی همچنان برای به کار گیری یا منع استفاده از تجهیزات این شرکت در شبکه های 5G خود مردد هستند. در حال حاضر تنها کشورهای ژاپن، نیوزلند و استرالیا در تحریم تجهیزات هوآوی به آمریکا پیوسته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6045

به "حذف کامل تجهیزات مخابراتی هواوی برای آمریکا یک میلیارد دلار هزینه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف کامل تجهیزات مخابراتی هواوی برای آمریکا یک میلیارد دلار هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید