خبرنگاران شهروندان، محتکران اقلام بهداشتی را به پلیس معرفی کنند

به گزارش مجله سلو بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شهروندان در راستای مبارزه با سودجویان و فرصت طلبان، موارد احتکار اقلام بهداشتی را از طریق سامانه 110 به پلیس گزارش دهند.

خبرنگاران شهروندان، محتکران اقلام بهداشتی را به پلیس معرفی کنند

سرهنگ برزو تجاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و نیاز هموطنان به اقلام بهداشتی، جهت پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا برخورد قاطع با محتکران در دستور کار پلیس قرار گرفته و با خاطیان این موارد هیچ گونه اغماضی نخواهد شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی همواره با تمام امکانات و توان برای خدمات رسانی به مردم آماده جانفشانی است و در شرایط کنونی شناسایی و دستگیری افرادی که با احتکار و گرانفروشی مواد بهداشتی از قبیل ماسک و محلول ضدعفونی کننده سلامت جامعه را تهدید می کند، به صورت ویژه مقابله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تا به امروز گزارشی درخصوص احتکار اقلام بهداشتی در مهاباد گزارش نشده است، اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از احتکار و یا موارد مشکوک موضوع را از طریق فوریت های پلیسی 110 گزارش دهند.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: پلیس فتا هم بر حسب وظایف ذاتی خود در پایش و رصد فضای مجازی با شایعه سازان و افرادی که با شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ و کذب باعث تشویش افکار عمومی شده، برابر قانون به شدت شناسایی و برخورد خواهد کرد.

سرهنگ تجاری از دستگیری 2 فروشنده متخلف اقلام بهداشتی که اقدام به گران فروشی ماسک و مواد ضدعفونی در مهاباد می کردند، خبرداد و مطرح کرد: با رصد فضای مجازی تعیین شد تبلیغ هایی مبنی بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی با قیمت های گران و خارج از عرف توسط افرادی در برنامه و کانال های عمومی انجام می شود که توسط پلیس فتا 2 عامل این اقدام شناسایی و در یک عملیات پیروز دستگیر شدند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و 727 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 127 نفر جان خود را از دست داده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13597

به "خبرنگاران شهروندان، محتکران اقلام بهداشتی را به پلیس معرفی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان، محتکران اقلام بهداشتی را به پلیس معرفی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید