خودروهای خودران آینده ورای موانع را می بینند

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، فناوری نو به خودروهای خودران قابلیت بینایی قدرتمندی اضافه می کند که مشابه اشعه ایکس است تا آنها بتوانند عابران، دوچرخه سواران و وسایل نقلیه دیگری که در دیدرس نیستند را ردیابی کنند.

خودروهای خودران آینده ورای موانع را می بینند

فناوری مذکور ادراک جمعی (CP) نام گرفته و کارشناسان استرالیایی اکنون تجاری سازی آن را آغاز کرده اند. ادراک جمعی شامل نصب واحدهای اشتراک گذاری اطلاعات کنار جاده ای است که حسگرهایی مانند دوربین و لیدار دارند.

به عنوان مثال در یک تقاطع پر رفت و آمد، وسایل نقلیه می توانند با استفاده از این واحدها آنچه را که در جهت رصد می کنند با خودروهای دیگر به اشتراک بگذارند.

به این ترتیب هر خودرو قابلیت رصدی مشابه اشعه ایکس خواهد داشت تا بتواند ورای اتوبوس ها را ببیند و متوجه عابران پیاده شود یا خودرو متوجه می شود یک ون با سرعت بالا در حال گذر از چراغ قرمز است.

وسایل نقلیه خودران مجهز به هوش مصنوعی هستند که برای ردیابی عابران پیاده و اجتناب از تصادف آموزش دیده است. اما زمانی می توان از خودروهای خودران به طور گسترده استفاده کرد که از حرکت ایمن آنها اطمینان حاصل کرد. بنابراین آموزش واکنش در موقعیت های خاص به این خودروها برای استفاده گسترده از آنها حیاتی است.

پروژه استرالیایی توسطiMOVE (مرکز تحقیقاتی با بودجه دولتی)، شرکت Cohda Wireless(تولید کننده نرم افزار حمل ونقل) و دانشگاه سیدنی اجرا شده است.

نتایج این پژوهش پس از 3 سال تحقیق و توسعه منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 38556

به "خودروهای خودران آینده ورای موانع را می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای خودران آینده ورای موانع را می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید