دستیار وزیر خارجه آمریکا استعفایش را گفت

به گزارش مجله سلو بلاگ، تارنمای فارن پالیسی گزارش داد: کوین مالی دستیار وزارت خارجه آمریکا که به سوء مدیریت متهم شده، از سمتش استعفا می دهد.

دستیار وزیر خارجه آمریکا استعفایش را گفت

وزیر خارجه آمریکا

این تارنما بامداد شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: اقتصادی که از ماه مارس 2018 به عنوان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سازمان های بین المللی فعالیت کرده است، اواخر ماه آینده میلادی (29 نوامبر) استعفا می دهد.

وی روز جمعه در یادداشتی خطاب به همکارانش خبر کناره گیری اش را گفت. تصمیم اقتصادی برای کناره گیری، درحالی است که وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته نظارت های شدیدی بر فعالیت های وی از جمله سفرهایش اعمال کرد.

کوین اقتصادی

اداره بازرسی عمومی وزارت خارجه آمریکا ماه اوت گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بود: شواهدی درباره ضعف های مدیریتی و رهبری و بدرفتاری با کارکنان بخش تحت مدیریت اقتصادی وجود دارد.

آسوشیتدپرس نوشت: در این گزارش آمده بود که اقتصادی و مشاور ارشد سابقش ماری استال دیپلمات هایی را که در دولت های پیشین آمریکا فعالیت کرده بودند، اذیت و مجازات می کردند. استال اوایل سال جاری میلادی از وزارت خارجه آمریکا رفت و اقتصادی نیز اتهامات وارده را رد کرده است.

آمار استعفا و اخراج مقام ها در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه با دولت های پیشین بسیار بالاست؛ در تازه ترین مورد، ریک پری وزیر انرژی آمریکا گفته که بزودی این وزارتخانه را ترک می کند؛ ترامپ دن برویلت معاون وزیر انرژی را به عنوان جانشین پری معرفی کرده است.

آمریکا

در هفته های اخیر وزارت خارجه آمریکا نیز با سیل استعفا روبرو بوده است؛ هفته گذشته مایکل مک کینلی مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در اعتراض به عدم حمایت مایک پمپئو از مقام های درگیر در پرونده اوکراین استعفا کرد.

این استعفا در حالی صورت گرفته است که نارضایتی ها در وزارت خارجه آمریکا نسبت به ناکامی پمپئو در آنچه حمایت از پرسنل درگیر در ماجرای اوکراین خوانده می شود، افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی سوم مرداد با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از وی خواست تا در مورد فعالیت های اقتصادی جو بایدن و پسرش در آن کشور تحقیق کند. گفته می شود هدف وی از این درخواست تلاش برای لطمه زدن به بایدن بوده است.

در پی افشای فشارهای ترامپ بر اوکراین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات در مورد استیضاح وی به اتهام سوء استفاده از قدرت را آغاز کرده است. کمیته های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا شماری از اعضای وزارت خارجه از جمله پمپئو را برای ادای شهادت و ارائه اسناد به کنگره فرا خوانده اند.،ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9727

به "دستیار وزیر خارجه آمریکا استعفایش را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار وزیر خارجه آمریکا استعفایش را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید