راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند گفت:با توجه به ظرفیت مناسب منطقه مرند در کشت گیاهان دارویی در کوشش هستیم که مجوز پژوهشکده این گیاهان را برای شناسایی گونه های متنوع در منطقه اخذ کنیم.

راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند

محمدحسین صادقی در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره دستاوردهای سال گذشته و برنامه های سال 99 دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند پرورش دانشجویان انقلابی، خلاق و کار آفرین است و در این راستا سعی داریم دانشجویان در کنار مهارت های آموزشی، مهارت فنی مرتبط با رشته تحصیلی خود را آموزش ببینند و در انتها تحصیلات خود مهارتی قابل توجه در کسب کار داشته باشند.

وی اهم فعالیت ها و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند در این زمینه را یادآور شد و اضافه نمود: برگزاری کارگاه ها و سمینارهای کارآفرینی در بخش فراوری، اقتصاد دانش بنیان، برگزاری کارگاه های علوم پزشکی و روانشناسی، برگزاری همایش فراوریات گیاهان دارویی، کشاورزی و دعوت از سخنرانان مطرح کشوری در زمینه کارآفرینی و مهارت، حضور در نمایشگاه های علمی و فناوری ربع رشیدی ازجمله فعالیت ها بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند یادآور شد: شعار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت که سال گذشته توسط دکتر طهرانچی به عنوان شعار سال مطرح شد و بر اساس این شعار دانشجویان باید در کنار تحصیل با دوره های کسب و کار و کارآفرینی آشنا شوند، یکی از اهداف عمده این واحد دانشگاهی نهاده شد تا دانشجویان مهارت فنی را در کنار تحصیلاتشان به دست بیاورند.

صادقی اقدامات و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند در سال 98 را یادآور شد و اضافه نمود: سال گذشته برای هیئت رئیسه و کارکنان این واحد دانشگاهی پرکار بوده و از مهم ترین برنامه ها، طرح ناحیه بندی واحد های مرند، هادیشهر، جلفا و مرکز خاروانا را باید ذکر کرد.

40 طرح خدماتی و درآمدزایی در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند

وی با توجه به 40 طرح خدماتی و درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند اظهار کرد: اجاره خوابگاه های بلااستفاده به دانشکده فنی و سلامت، ساماندهی مسائل آموزشی، آماده سازی نزدیک به 32 طرح کوچک و عظیم زیرساخت های عمرانی، بازسازی خوابگاه های دانشجویی، مجموعه اداری، اختصاص دو سالن دفاع از انتها نامه ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تجهیز و تعمیرات اساسی ساختمان های علوم انسانی، مجتمع آزمایشگاهی و دانشکده علوم پزشکی، بازسازی سالن جلسه الزهرا، اختصاص اتاق برای همه مدیران گروه های آموزشی برای حضور فعال و تمام وقت همه استادان در ناحیه مرند از جمله اقدامات بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند اضافه نمود: ساخت رمپ در راستا زمین یکان، لوله گذاری در محل نهر عمومی برای تعریض ورودی و ایجاد رمپ تردد، ساماندهی زمین واقع در خیابان جلفا جنب تأمین اجتماعی ازجمله نخاله برداری، دیوارکشی، اجرای جدول بتنی، شن ریزی و ایجاد سرویس بهداشتی و اتاق نگهبانی و اجرای بتن درجا و نصب ضربه گیر دیوار و کف پوش با همکاری سما، تجمیع فارغ التحصیلان، تجمیع سالن آموزشی، تغییر کاربری سوله انبار به سالن ورزشی(فضای مازاد بر احتیاج) راه اندازی سالن اختصاصی امتحانات از دیگر اقدامات و فعالیت های این واحد دانشگاهی بوده است.

صادقی اعلام کرد: یکی از حوزه هایی که دانشجویان در طول دوران تحصیل به طور مستمر با آن در ارتباط هستند، حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی بوده که یکی از اقدامات مهم این حوزه اختصاص فضای مناسب به متراژ 380 متر به عنوان برگزاری نمایشگاه های دائمی است.

به گفته وی، اجرای برنامه فرهنگی و هنری برگزاری مناسبت ها، کرسی های آزاداندیشی، نشست فرهنگی با استادان و کارکنان و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی نخستین باشگاه کوهنوردی استادان و کارکنان از اقدامات فرهنگی و ورزشی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند یادآور شد: راه اندازی سالن غذاخوری و رستوران آزاد برای دانشجویان از جلمه اقدامات خدماتی این واحد دانشگاهی است.

صادقی گفت: فراوری علم و فناوری از رسالت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است که اقدامات مؤثری در این زمینه اجرا شده، اقدامات این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش، ساماندهی کتابخانه ها و آرشیو مجله های فارسی و انگلیسی بوده که شامل خرید کتب فارسی و لاتین، تشکیل انجمن های علمی، حضور فعال در نمایشگاه فناوری و نو آوری ربع رشیدی، برگزاری کارگاه ها و همایش علمی و توسعه و فراوری علم، برگزاری20 جلسه با حضور دانشجویان و استادان از اقدامات جدی دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند بوده است.

اخذ مجوز پژوهشکده گیاهان دارویی در دستور کار

وی اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت مناسب منطقه مرند در زمینه کشت گیاهان دارویی در کوشش هستیم مجوز پژوهشکده این گیاهان را برای شناسایی گونه های بسیار متنوع در منطقه مرند اخذ کنیم و امیدواریم برای فراوری عرقیجات دارویی در راستای اقتصاد دانش بنیان با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت کنیم.

این استاد دانشگاه یاد آور شد: صنایع دستی و محصولات آن دارای بار فرهنگی خاصی است و با در نظر دریافت ابعاد فرهنگی این محصولات، توجه به تنوع فراوریات روستایی و گسترش آنها یکی از اقدامات بنیادی برای تحقق آرمان های فرهنگی هر کشوری است.

راه اندازی رشته های متناسب با صنایع دستی

این مقام مسئول اضافه نمود: یکی از ظرفیت های شهرستان مرند در زمینه بافت فرش دست باف و صنایع دستی است که دانشگاهیان باید به آن توجه خاصی داشته باشند و در نظر داریم رشته های متناسب در این زمینه راه اندازی کنیم.

صادقی یادآور شد: آب و هوای مناسب و ظرفیت ارزشمند کشاورزی در کنار وجود رود ارس این امکان را برای منطقه آزاد ارس به وجود آورده تا بتواند با آموزش و مدیریت به عنوان قطب گردشگری کشاورزی و صنعتی کشور مطرح گردد.

وی تأکید کرد که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید از توانمندی منطقه آزاد ارس که یکی از مهم ترین مناطق تجاری، صنعتی و کشاورزی و گردشگری بوده و به علت دارابودن تنها مرز زمینی مشترک ایران و اتحادیه اوراسیا در منطقه نوردوز استفاده نمایند.

این استاد دانشگاه گفت: این مرز می تواند به مرکز ترانزیت زمینی ایران با این اتحادیه با برنامه ریزی درست و نقش آفرینی آن در این عرصه موجب شکوفایی اقتصاد برای واحد های دانشگاه آزاد اسلامی گردد.

صادقی تعداد دانشجویان در حال تحصیل این ناحیه دانشگاهی و سما را بیش از 6 هزار و 500 نفر و تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت را 170 نفر اعلام کرد.

وی اعلام کرد: با توجه به استقبال خوب دانشجویان برای ادامه تحصیل در این ناحیه این دانشگاه دارای امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته آزمایشگاهی است و زمینه برای گسترش فرایند جذب دانشجویان در رشته های موجود و رشته های پر هوادار حوزه علوم پزشکی فراهم بوده و با توجه به احتیاج منطقه سعی در افزایش جذب و تأسیس رشته های مورد تقاضا داریم.

انتهای پیغام/4117/4062/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 14578

به "راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید