رشد 80 درصدی مبتلایان به کرونا تا پیش از تحلیف بایدن

به گزارش مجله سلو بلاگ، رویترز در گزارشی با اشاره به رشد چشمگیر شمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکا و لزوم تغییر راهبرد دولت ترامپ در مقابله با این بیماری ویروسی، از افزایش بالقوه 80 درصدی مبتلایان و 29 درصدی جانباختگان ناشی از کرونا تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن اطلاع داد.

رشد 80 درصدی مبتلایان به کرونا تا پیش از تحلیف بایدن

به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا متعهد شده کنترل ویروس کرونا را اولویت اصلی خود قرار دهد و به احتمال زیاد برای زدن ماسک و ایجاد انگیزه های اقتصادی با هدف سرپا نگهداشتن مشاغل فشار می آورد.

اما طی دو ماه به جامانده تا روز مراسم تحلیف (20 ژانویه یا یکم بهمن ماه تاریخ مراسم تحلیف ریاست جمهوری است) افزایش سرسام آور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا می تواند بیش از هشت میلیون نفر دیگر به تعداد مبتلایان به کووید-19 بیفزاید و جان بیش از 70 هزار نفر دیگر را بگیرد که بر اساس محاسبات رویترز این مقدار برابر ست با 80 درصد افزایش بالقوه شمار مبتلایان و 29 درصد افزایش مرگ و میر.

به گفته کارشناسان تنها راه تغییر این راستا این است که دولت کنونی دونالد ترامپ راهبرد خود را تغییر دهد یا ایالت ها اقدامات سختگیرانه و هماهنگ تری در پیش گیرند. هرچند هوای سرد این چالش را دشوارتر نموده است.

گرگ گنزالوز (Gregg Gonsalves) استاد اپیدمیولوژی دانشگاه ییل و فعال حوزه مراقبت های بهداشتی در این مورد گفت: شرایط همه گیری در حال حاضر بدتر از فصل بهار شده و هر روز برای تک تک آمریکایی ها بدتر می گردد.

در حالیکه شرایط ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا رو به روز بدتر می گردد، ترامپ در هفته های اخیر کمتر در کارگروه مقابله با ویروس کرونای ویروس کاخ سفید شرکت نموده زیرا بیشتر بر روی انتخابات و طرح شکایت از نحوه شمارش آرا متمرکز شده است.

ایالت ها و شهرهای آمریکا این هفته محدودیت های جدیدی با هدف کاهش سرعت انتشار ویروس اعلام کردند.

سخنگوی کاخ سفید نیز در این خصوص تاکیده نموده است که کارگروه ویژه رییس جمهوری منتخب همچنان بر نجات جان افراد متمرکز است و در تماس مداوم با دادگستری های ایالتی و محلی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی است.

این در حالی است که پس از یک مهمانی شبانه در کاخ سفید که بیشتر مهمانان آن بدون ماسک بودند چندین نفر از حلقه نزدیکان ترامپ از جمله مارک میدوز رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به ویروس کرونا مبتلا شدند.

از سوی دیگر به نظر می رسد تا پیش از روی کار آمدن بایدن، کنگره محرک های اقتصادی قابل توجهی را به تصویب نرساند. اما کارشناسان بیماری های عفونی می گویند دولت فدرال باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

موج نخست ویروس کرونا در آمریکا در بهار به شهرهای عظیم ساحلی و خانه های سالمندان هجوم برد و موج دوم مناطق روستایی را تحت تاثیر قرار داد. اما موج سوم و کنونی تقریبا بی هیچ حد و مرزی بسیاری از مناطق آمریکا را هدف قرار داده و همچنان هم در حال گسترش است. به گونه ای که هفته گذشته شمار مبتلایان به کووید-19 از مرز 10 میلیون نفر گذشت و تنها در چهارشنبه هفته گذشته بیش از 125 هزار مورد ابتلای جدید گزارش شد.

بدین ترتیب براساس محاسبات رویترز، رشد آمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکا نشان می دهد که از اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) تا 20 ژانویه (1 بهمن) که تاریخ تحلیف ریاست جمهوری است، این کشور می تواند شاهد هشت تا 13 میلیون نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونا باشد. ضمن آنکه باید انتظار مرگ 70 تا 10 هزار نفر دیگر را در اثر این بیماری ویروسی داشته باشیم.

از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز بیش از 10 میلیون و 288 هزار نفر به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 243 هزار و 700 نفر جان خود ار از دست داده اند. ، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25044

به "رشد 80 درصدی مبتلایان به کرونا تا پیش از تحلیف بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 80 درصدی مبتلایان به کرونا تا پیش از تحلیف بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید