رمزگشایی از علل بدشناسی های متوالی

به گزارش مجله سلو بلاگ، افزایش این شکست ها بر تصورات ما هم تاثیر گذاشته و دائماً انتظار شکست را می کشیم و این انتظار کشیدن خود بر عملکرد ما تاثیر می گذارد.

رمزگشایی از علل بدشناسی های متوالی

به گزارش ، گاهی اوقات در بعضی از مواقع زندگی این گونه است که یا به خاطر شرایط محیطی و یا به خاطر کوتاهی ها و اشتباهات خودمان، میزان شکست ها افزایش می یابد.

مدتی است که به شدت بدشانس شده ام و روزبه روز بیشتر در زندگی بد می آورم. کم کم دارم امیدم را از دست می دهم. لطفاً کمکم کنید.

ه یاد داشته باشید که شکست ها لازمه زندگی ما انسان ها هستند و اگر شکستی در کار نباشد ما هرگز چیزی یاد نمی گیریم. ضمن اینکه گاهی اوقات در بعضی از مواقع زندگی این گونه است که یا به خاطر شرایط محیطی و یا به خاطر کوتاهی ها و اشتباهات خودمان، میزان شکست ها افزایش می یابد. افزایش این شکست ها بر تصورات ما هم تاثیر گذاشته و دائماً انتظار شکست را می کشیم و این انتظار کشیدن خود بر عملکرد ما تاثیر می گذارد. در حالی که اگر در مواقع روبروه با شکست، دست و پای خود را گم ننموده و آن را بخشی از زندگی ببینیم و از طرف دیگر در زمان هایی که با شکست روبرو می شوید، جنبه های مثبت عملکرد خود را یادآوری کنید و فقط به پیروزی ها توجه نشان ندهید نتیجه برعکس می شود. بدانید که آنچه دارای ارزش و اهمیت است کوشش شماست نه پیروزی هایتان.

با خودتان خلوت کنید و توانایی ها و استعداد های خود را یادداشت نموده و ببینید که از چه راهی می توانید این توانایی های هراندازه کوچک را گسترش دهید

به نظر می رسد که شما برای رسیدن به خواسته هایتان بسیار عجول هستید، چون احتمالاً با آغاز هر کاری می خواهید به پیروزیت رسیده و تحمل شکست را ندارید. برای اینکه همواره بتوانید اعتمادبه نفس خود را حفظ کنید باید شیوه صحیح فکر کردن و حلاجی مطالب را بیاموزید تا این گونه روحیه خود را از دست ندهید. البته برای اینکه بتوانید اعتمادبه نفس پیدا کنید، ضروری است که سعی زیادی نموده و در این راه برنامه ریزی درازمدتی داشته باشید.

مسلماً افراد پیروز سعی زیادی نموده و در این راه سعی و مشقت زیادی کشیده اند. فقط نتایج زندگی دیگران را آنالیز نکنید بلکه به فرآیندی که به این نتیجه دست یافته اند نیز توجه داشته باشید.

اشتباه ما انسان ها این است که فکر می کنیم افراد پیروز ذاتاً دارای استعداد و سخت کوشی ذاتی هستند؛ اما نه. بلکه آن ها در راه رسیدن به اهداف خود سعی زیادی نموده و از شکست ها نمی ترسند و از کوشش بازنمی مانند.

پس در همین لحظه با خودتان خلوت کنید و توانایی ها و استعداد های خود را یادداشت نموده و ببینید که از چه راهی می توانید این توانایی های هر اندازه کوچک را گسترش دهید و در این راه از شکست ها و مخالفت ها نترسید.

فرصت هایی برای پیروزیت خود مهیا نموده تا با یافتن این پیروزیت ها احساس مثبتی پیدانموده و بتوانید گام های بلندتری بردارید.

ضمناً شما در زمینه نوع تفکر دچار مشکل شده یعنی به نوعی توجه زیادی به موارد منفی می کنید پس ضروری است که الگوی افکارتان را اصلاح کنید.

اکنون اجازه دهید که به چند شیوه تفکر منطقی توجه کنیم:

تا به حال مطابق میل خود زندگی ننموده ام، اما این به معنای آن نیست که توان مقابله با این مسائل را نداشته و همواره به این شکل باقی می مانم.

من همواره دچار این مشکل بوده ام که پیروزیت های خود را ندیده و آن ها را انکار نموده ام، اما از این به بعد قصد دارم دیدگاهی خاکستری و منصفانه نسبت به خود داشته باشم.

او (یکی از همکلاسی ها) به من لبخند می زد، احتمالاً دوست داشته با من رابطه برقرار کند نه اینکه قصد تمسخر من را داشته باشد.

من تا الان نتوانسته ام در کارهایم پیروز شوم. مهم نیست. سعی می کنم برنامه جدیدی ریخته و خود را موظف به اجرای آن کنم.

من ممکن است که تا الان دیدگاه منفی داشته ام، اما به معنی بازنده بودنم نیست. چون وقتی خوب نگاه می کنم می بینم که پیروزیت هایی مانند پیروزیت تحصیلی ورود به دانشگاه و... داشته ام. پس می توانم باز هم پیروزیت کسب کنم.

برای بهتر شدن حالتان کتاب از حال بد به حال خوب ترجمه قراچه داغی را مطالعه و تمرینات آن را انجام دهید.

منبع: تبیان

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9822

به "رمزگشایی از علل بدشناسی های متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی از علل بدشناسی های متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید