روسیه: هدف پیش نویس قطعنامه آمریکایی حل مسائل در ونزوئلا نبود

به گزارش مجله سلو بلاگ، نماینده روسیه در سازمان ملل توجه اعضای شورای امنیت را به اهداف واقعی آمریکا در قطعنامه پیشنهادی این کشور درباره ونزوئلا جلب کرده و گفت، این سند چیزی جز ریاکاری، برخورد دوگانه و نقطه اوج اقدامات مخرب آمریکایی ها در این ماجرا نبود.

روسیه: هدف پیش نویس قطعنامه آمریکایی حل مسائل در ونزوئلا نبود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، واسیلی نبنزیا کننده دائم روسیه در سازمان ملل در انتها نشست شب گذشته شورای امنیت توضیح داد که روسیه مجبور شده تا از حق وتوی خود در شورای امنیت در خصوص پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره ونزوئلا استفاده کند، برای اینکه هدف سند ارائه شده از طرف ایالات متحده حل مسائل در ونزوئلا نبود.

نبنزیا اضافه کرد: به همین دلیل هم ما پیش نویس قطعنامه جایگزینی ارائه داده بودیم که می توانست به مردم ونزوئلا کمک کند تا بدون دخالت از خارج، مسائل کنونی در این کشور را حل و فصل کنند.

به عقیده این دیپلمات بلندپایه روس، سند پیشنهادی ایالات متحده که در آن خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا با نظارت بین المللی شده، چیزی جز ریاکاری، برخورد دوگانه و نقطه اوج اقدامات مخرب آمریکایی ها در این ماجراست.

نبنزیا یادآور شد که یک ماه قبل و دو روز قبل در جریان نشست شورای امنیت، کاملا معین شد که اکثر کشورهای غربی، صرف نظر از اولویت های سیاسی خود، خواستار حل و فصل بحران ونزوئلا توسط خود آنها و صرفا بر اساس گفت وگو هستند.

وی تاکید کرد: چنین مذاکرات ملی جامعی در حال حاضر بسیار ضروری و مهم هستند. ولی مقامات واشنگتن هدف خود را تشدید وخامت اوضاع و تحقق سناریوی خود در جهت سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا قرار داده است.

کننده روسیه توجه اعضای شورای امنیت را به هدف اصلی آمریکا برای رای گیری درباره سند پیشنهادی خود جلب کرده و اضافه کرد: برای چه باید مجلس ونزوئلا به عنوان قوه قانونگذار به رسمیت شناخته شود، ولی انتخابات ریاست جمهوری که سال گذشته برگزار شده، غیرآزادانه و غیرشفاف تلقی شود؟ معین است که دقیقا آمریکا به خاطر نادیده گرفته شدن نتیجه انتخابات ونزوئلا چنین قطعنامه ای را پیشنهاد کرده است. ضمن اینکه ارسال کمک های انسان محبت آمیز برای مردم ونزوئلا نیز تنها پوششی برای اقدامات تحریک آمیز آمریکا و برخوردی کاملا ریاکارانه است.

واسیلی نبنزیا گفت که بدین ترتیب در نهایت در جریان نشست شورای امنیت، هیچیک از پیش نویس های روسی یا آمریکایی نتوانستند به تصویب برسند.

در قطعنامه پیشنهادی روسیه بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز بحران کنونی بر اساس گفت وگو بین دولت و مخالفان، از جمله مکانیزم به کار گرفته شده در مونته ویدئو تاکید شده بود. در این سند بر نقش دولت ونزوئلا در ابتکارعمل، سازمان دهی، هماهنگی و تحقق کمک های بین المللی و دیگر اقدامات در خاک این کشور تاکید شده بود.

علاوه بر این، در قطعنامه پیشنهادی روسیه از تهدید بکارگیری از توان نظامی در خاک ونزوئلا و نادیده دریافت استقلال و تمامیت ارضی کامل این کشور که نقض آشکار منشور سازمان ملل است، ابراز نگرانی شده بود. مسکو همچنین از اعضای شورای امنیت خواسته تا از طرفین مناقشه داخلی در ونزوئلا بخواهند تا برای حل وفصل اختلافات خود تنها به راه های مسالمت آمیز و مطابق با قانون اساسی این کشور روی آورند.

این در حالی است که در پیش نویس قطعنامه ارائه شده آمریکا خواسته شده بود تا شورای امنیت از برقراری دموکراسی و حاکمیت قانون در ونزوئلا حمایت کرده و از دبیرکل سازمان ملل از تمام توان خود برای تامین برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در ونزوئلا استفاده کند. در سند آمریکایی همچنین یادآوری شده که انتخابات ریاست جمهوری ماه مه سال 2018 در ونزوئلا غیرقانونی شناخته شود. این قطعنامه همچنین بر لزوم تامین امنیت تمام کنندگان مجلس ملی (مجلس) ونزوئلا و اعضای مخالفان سیاسی تاکید شده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3050

به "روسیه: هدف پیش نویس قطعنامه آمریکایی حل مسائل در ونزوئلا نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: هدف پیش نویس قطعنامه آمریکایی حل مسائل در ونزوئلا نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید