ریاست جمهوری افغانستان: نمی توانیم دستورات طالبان را بپذیریم

به گزارش مجله سلو بلاگ، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که این کشور نمی تواند دستورات طالبان را بپذیرد و این گروه است که باید خواسته های دولت را قبول کند.

ریاست جمهوری افغانستان: نمی توانیم دستورات طالبان را بپذیریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت، دولت خواهان حضور طولانی مدت نیروهای آمریکایی در افغانستان نیست اما حضور مبتنی بر شرایط آن ها را در حال حاضر ضروری می داند.

به گزارش رویترز، صدیقی اضافه کرد: ما خواهان خاتمه دادن به خونریزی ها هستیم، ما نمی توانیم دستورات طالبان را بپذیریم. آن ها باید خواسته های ما را بپذیرند و ما خواهان صلح هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که گفت وگوهای آمریکا و طالبان بدون حضور دولت افغانستان در قطر ادامه دارد و کابل نیز از ایجاد توافق یکجانبه آمریکا با این گروه نگران است.

چندی پیش اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اشاره به این نگرانی ها گفته بود: مردم حاضر نیستند که امارت اسلامی دوباره به آنها تحمیل گردد، صلح واقعی و تاثیرگذار از توافق طالبان با آمریکا به دست نمی آید بلکه این گروه باید با دولت افغانستان صلح کند.

غنی همچنین توضیح داد که در هرگونه سازش یا معامله با طالبان نباید دو اصل اساسی حقوق شهروندی و نظام جمهوریت زیر پا گذاشته گردد.

صدیقی در حالی این اظهارات را مطرح نموده است که طالبان با دست نشانده خواندن دولت افغانستان حاضر به گفت وگو با کابل نیست و بعضی کارشناسان ابراز نگرانی می نمایند که این گروه به چیزی کمتر از کسب تمام قدرت راضی نخواهد شد.

به نظر کارشناسان، طالبان سهیم شدن در قدرت را نمی پذیرد، بنابراین این گروه هیچ دولتی بویژه آنکه از سوی خارجی ها حمایت گردد را قبول نخواهد کرد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7704

به "ریاست جمهوری افغانستان: نمی توانیم دستورات طالبان را بپذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست جمهوری افغانستان: نمی توانیم دستورات طالبان را بپذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید