سازه اصلی پل تاریخی لاقه نهاوند سالم است

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در پی اعلام خبر ریزش پل تاریخی لاقه نهاوند که در فرهنگ عامیانه به پیل لاقه معروف است رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به همراه خبرنگاران جهت بازدید از سازه به این محل مراجعه کردند.

سازه اصلی پل تاریخی لاقه نهاوند سالم است

محسن جانجان با اشاره به اینکه قدمت پل لاقه نهاوند به دوران قاجار بازمی شود، گفت: خوشبختانه همچنان که در بازدید مشاهده شد سازه اصلی این پل تاریخی هیچ گونه آسیبی ندیده و کاملاً سالم است.

وی ادامه: آنچه به عنوان ریزش پل در رسانه ها مطرح شد مربوط به دستک هایی است که جهت مقاومت بنا در سال های اخیر توسط اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای با نظارت میراث فرهنگی ساخته شده است.

جانجان اظهار کرد: با توجه به جلساتی که برگزار گردید مسئولیت ترمیم این دستک ها به عهده اداره راهداری با نظارت میراث فرهنگی است که طی چند روز آینده ترمیم خواهد شد.

محور روستایی نهاوند-دهبوره تا اطلاع ثانوی مسدود است

وحید صفدری رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نهاوند نیز در این خصوص، گفت: در حال حاضر تنها محور روستایی شهرستان نهاوند که به علت بارش های اخیر مسدود است محور نهاوند به روستای دهبوره است و سایر محورهای اصلی و روستایی شهرستان مسئله ای ندارند.

وی اظهار کرد: به محض فراهم شدن شرایط، ترمیم و مقاوم سازی این پل انجام خواهد شد اما در حال حاضر یک راستا دسترسی فرعی خاکی برای این روستا در نظر گرفته شده است لذا از همه اهالی این روستا و شهروندان تقاضامندیم تا ترمیم این پل به جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی از راستا جایگزین استفاده نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3676

به "سازه اصلی پل تاریخی لاقه نهاوند سالم است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سازه اصلی پل تاریخی لاقه نهاوند سالم است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازه اصلی پل تاریخی لاقه نهاوند سالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید