سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ 2600 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: دولت در ردیف بودجه اعتباری برای طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در نظر نگرفته و قرار شد از محل تبصره 19 و با یاری سرمایه گذار بخش خصوصی طرح اجرا گردد.

سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ 2600 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

به گزارش خبرنگاران- حسن ساسانی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال آبی جدید میزان بارش ها بسیار خوب بود و در ایستگاه کوهرنگ 2144 میلیمتر بارش ثبت شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حجم آب ورودی به سد زاینده رود یک میلیارد و 842 میلیون مترمکعب و خروجی سد یک میلیارد و 262 میلیون مترمکعب بوده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر ذخیره مخزن سد زاینده رود 751 میلیون مترمکعب است درحالی که در مدت مشابه سال قبل ذخیره سد 297 میلیون مترمکعب بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه به دلیل میزان بارش ها توزیع آب در پاییز و بهار برای کشاورزان انجام شد، ادامه داد: در آخرین برنامه مصوب از سوی استانداری و جهاد کشاورزی مقرر شد در تابستان امسال طی سه نوبت آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد و بنا بر آن در سه نوبت 20 روزه آب در شرق و در سه نوبت 15 روزه آب در غرب توزیع گردد.

طرح سامانه دوم اصفهان بزرگ به کُندی پیش می رود

وی در مورد سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، اظهار کرد: متاسفانه دولت در ردیف بودجه اعتباری برای این طرح در نظر نگرفته و قرار شد از محل تبصره 19 و با یاری سرمایه گذار بخش خصوصی طرح اجرا گردد.

ساسانی با بیان اینکه اجرای این طرح به 2600 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که با اعتبارات محدود به سختی انجام می گردد، یادآور شد: تصفیه خانه این طرح در حال احداث است که با بودجه کم اجرای آن زمانبر است.

وی در مورد ظرفیت پایین سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ، اظهار کرد: ظرفیت این سامانه 12 مترمکعب بر ثانیه است در حالیکه احتیاج استان بیش از این است در سال های گذشته کمبود آب از چاه های فلمن و چاه های حریمی تامین می شد، اما به دلیل کاهش و افت منابع آب های زیرزمینی در زمان پیک و افزایش دما با افت فشار آب روبرو هستیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان تاکید نمود: تونل سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ سال هاست که اجرا شده و اکنون باید تصفیه خانه و خط انتقالی آن احداث گردد که احتیاجمند اعتبار است.

قانون، برنج کاری را جرم اعلام ننموده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کشت برنج در غرب اصفهان انجام می گردد، گفت: با توجه به مصوبه دولت کشت برنج به غیر از گیلان و مازندران در سایر استان ها ممنوع است، اما اینکه بعضی اقدام به برنج کاری می نمایند، جهاد کشاورزی باید نظارت داشته باشد و ما تنها باید آب بها را به قیمت تمام شده از آنها بگیریم، البته قانون نیز برنج کاری را جرم اعلام ننموده است.

ساسانی با بیان اینکه حذف کشت برنج باید گام به گام و طی سه سال اجرایی گردد، اضافه کرد: با این وجود جهاد کشاورزی به برنج کاران هیچ خدماتی همچون سم و ... ارائه نمی کند.

وی تاکید نمود: شرکت آب منطقه ای تنها توزیع نماینده آب است، اما اینکه چه کاشته گردد، وظیفه ما نیست.

به دیوارکشی ویلای خیریه همدانیان اخطار قانونی داده ایم

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در مورد اجرای طرح حریم و بستر زاینده رود، گفت: طی چند سال گذشته تاکنون 140 هکتار از تصرفات حاشیه زاینده رود آزاد شده است و همچنان حدود 240 هکتار دیگر احتیاجمند آزادسازی است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرنگاران، مبنی بر اینکه ویلای مربوط به خیریه همدانیان بعد از اجرای طرح حریم و بستر زاینده رود با دستور آب منطقه ای قرار بود فنس کشی انجام دهد اما هفته گذشته صاحبان آن اقدام به دیوارکشی نموده اند، گفت: در مورد این موضوع هیچ توافق جدیدی صورت نگرفته و آنها تخلف نموده اند و شرکت آب منطقه ای نیز اخطار قانونی داده است و از مراجع قضایی پیگیری موضوع است.

ساسانی با بیان اینکه به صاحبان این ویلا تنها اجازه فنس کشی داده بودیم، اضافه کرد: متاسفانه آنها دیوارهای بتی پیش ساخته ای، نصب نموده و داخل پایه ها حفاظ فلزی قرار داده بودند.

وی با تاکید بر اینکه این ویلا دارای سند مربوط به قبل از سال 1347 است، شرح داد: زمین هایی که در حریم و بستر زاینده رود است اگر دارای سند قبل از سال 1347 باشند، در صورت ایجاد اشکال در روند جریان آب، وزارت نیرو می تواند محل را خریداری کند و اگر الزام نبود اجازه ساخت و ساز با شرایط خاص داده می گردد.

هیچ پسابی در اصفهان مجاز به استفاده در بخش کشاورزی نیست

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در مورد کیفیت پساب اصفهان، اظهار کرد: از نظر محیط زیست و شرکت آب منطقه ای پساب زاینده رود کیفیت مطلوبی برای کشاورزی ندارد و تنها می توان برای درختان غیرمثمر استفاده کرد.

وی تاکید نمود: هیچ پسابی در استان مجاز و قابل استفاده برای بخش کشاورزی نیست.

ساسانی در مورد حقابه شهر اصفهان و شهرداری از زاینده رود، اظهار کرد: شهر اصفهان طبق طومار شیخ بهایی دارای حقابه است و اگر شهرداری برای فضای سبز استفاده می گردد، مطابق با حقابه خود است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته 16 هزار هکتار باغ در اصفهان وجود داشت که از رودخانه و چاه های حریمی تامین آب می کردند، اضافه کرد: در حال حاضر مجموع فضای سبز اصفهان4500 هکتار است و بدون تردید مصرف آب کمتری نسبت به گذشته دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه تنها تامین نماینده آبخوان دشت اصفهان رودخانه زاینده رود است، اضافه کرد: شهرداری اصفهان 200 حلقه چاه مجاز دارد که از این تعداد 108 حلقه چاه دیگر آبدهی ندارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6982

به "سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ 2600 میلیارد تومان اعتبار می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ 2600 میلیارد تومان اعتبار می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید