شادترین مردم دنیا در کدام کشورها زندگی می نمایند؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، کشورهایی با شادترین مردم دنیا

در میان کشورهای دنیا می توانید کشورهایی با شادترین مردم دنیا را پیدا کنید. تحقیقی که بر روی شهروندان و مردمان 52 کشور دنیا اجرا شده است، توانسته لیستی از 10 کشوری که شادترین مردم دنیا را دارند ارائه دهند. هر چند که لیستی از ناراحت ترین مردم دنیا نیز با این پروژه و تحقیق تعیین شده اما در این مطلب از مجله خبرنگاران تنها به معرفی کشورهایی با شادترین مردم دنیا می پردازیم. آیا شما هم دوست دارید بدانید که چه کشورهایی خوشبخت ترین و شادترین مردم دنیا را دارد؟ پس با ما در ادامه همراه باشید تا 10 کشور برتر و معرفی شده در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

شادترین مردم دنیا در کدام کشورها زندگی می نمایند؟

رتبه دهم: استرالیا | Australia

در کشور استرالیا دلایل بسیاری برای شادی مردم وجود دارد. به همین دلیل رتبه دهم در میان کشورهایی با شادترین مردم دنیا را از آن خود کرده است. نرخ بیکاری در اینجا بسیار کم است و فقط 5.5٪ از جمعیت استرالیا بیکار هستند. حداقل دستمزد کشور 16 دلار آمریکا است، دو برابر ایالات متحده و به عنوان گزارش دنیای، این دستمزد یکی از بالاترین حداقل دستمزدها در دنیا است.

علاوه بر ثبات مالی و رونق بالای تجارت این کشور، نرخ بیماری پایین، امید به زندگی بالا، سیستم بهداشتی کامل، ارائه خدمات پزشکی عالی، سیستم آموزشی منظم و برنامه ریزی شده، امکانات مناسب برای زیرساخت ها و یک محیط کاملا تمیز برای زندگی، عوامل دیگری است که استرالیا را در این لیست قرار داده است. در نهایت، نگاهی کلی به تمام موارد بالا و شرایط زندگی در استرالیا باعث می گردد که این کشور را دارای یکی از شادترین افراد در دنیا بدانیم.

رتبه نهم: سوئد | Sweden

اگر چه کشور سوئد توانسته خود را در لیست کشورهایی با شادترین مردم دنیا و در 10 کشور اول جای دهد اما رتبه آن در طی سال های گذشته کاهش یافته است. تا دو سال گذشته سوئد رتبه پنجم را دراین لیست از آن خود کرده بود اما هم اکنون به رتبه نهم تقلیل یافته است. یک سال پیش نیز سوئد هشتمین کشور دارای شادترین مردم دنیا بود اما این تغییر صندلی نشان دهنده چیست؟

این تغییر رتبه نشان می دهد که مردم سوئد هر ساله بیشتر از اداره کشورشان و شرایط زندگی خود ناراضی تر می شوند. با این وجود، کارشناسان می گویند که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و تمام کشورهایی که در این لیست هستند فقط در رتبه بندی هایی با گزینه های بسیار متنوع تفاوت دارند. ثبات مالی و رونق سوئد، حکومت صادقانه این کشور و جامعه سوئدی حامی دولتمندانش، عامل اصلی شادی در این کشور است.

رتبه هشتم: نیوزیلند | New Zealand

هنگامی که صحبت از کشورهایی با شادترین مردم دنیا به میان می ایند، نیوزیلندی ها یک قدم جلوتر از همسایه خود، مردم استرالیا می شوند. عوامل مختلفی مسئول افزایش میزان شادی در میان نیوزیلندی هاست. 73 درصد از جمعیت این کشور، بین 15 تا 64 ساله، دارای شغلی عالی و مناسب هستند. همچنین جمعیت نیوزیلند دارای 74 درصد از بزرگسالانی است که تحصیلات عالی متوسطه دارند. در نتیجه درصد سواد در این کشور بسیار بالاست. این کشور همچنین به خاطر داشتن منابع طبیعی پاک و سطح پایین آلودگی معروف است. 89 درصد جمعیت این کشور ادعا می نمایند که از سطح کیفیت آب ارائه شده در این منطقه راضی هستند.

رتبه هفتم: کانادا | Canada

کانادا به دلیل عوامل مختلفی از قبیل ثبات مالی، امنیت اجتماعی، تعادل میان کار و زندگی، دولت های کارآمد و مسئولیت پذیر توانسته جزو کشورهایی با شادترین مردم دنیا باشد. میانگین امید به زندگی در کشور کانادا بسیار بالا بوده و کانادایی ها دوست دارند وقت خود را با خانواده و دوستانشان پس از ساعت کاری بگذرانند. مردم کانادایی و دولتمندان آن، به طور کلی به جنبه های مثبت زندگی تمرکز داشته و از چند فرهنگی حمایت می نمایند و روابط اجتماعی قوی دارند. نه تنها درآمد سالانه مردم این کشور بسیار بالاست بلکه مردم آن، امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی بسیار خوبی نیز دریافت می نمایند.

رتبه ششم: هلند | The Netherlands

هلند یکی از بهترین کشورها برای اقامت در دنیا است که بیش از 80 درصد از جمعیت آن ادعا می نمایند که از زندگی و شرایط زندگی خود راضی هستند. ساعت کاری کم و نرخ بالای دستمزدها به مردم این کشور اجازه می دهد تا زندگی کاری و خانوادگی متعادلی داشته باشند. در حقیقت در این کشور افراد بسیار کمی را پیدا می کنید که از شرایط کاری و زندگی خود ناراضی باشند. همچنین بچه ها این کشور از بهترین شرایط زندگی و تحصیل برخوردار هستند. چرا که والدین آن ها فشار زندگی کمی بر رویشان بوده و ساعت های بیشتری را می توانند با خانواده و بچه ها خود بگذرانند. هلند در میان کشورهایی با شادترین مردم دنیا توانسته رتبه ششم را از آن خود نماید.

رتبه پنجم: سوئیس | Switzerland

سوئیس، کشوری در میان کوه های آلپ در اروپا نیز یکی از شادترین کشورهای دنیا است. سوئیس دارای شغل هایی با درآمد بالا و ساعات کاری کم است، به این ترتیب مردم این کشور، می توانند از داشتن وقت کافی با دوستان و خانواده خود لذت ببرند. دلیل قرار دریافت سوئیس در میان کشورهایی با شادترین مردم دنیا را عشق به طبیعت و تمایل به بودن در فضای باز و حس خوش بینی مردم این کشور می دانند. مردم این کشور همچنین از سلامتی کامل و امکانات زیربنایی خوبی برخوردار هستند که به آن ها امکان زندگی سالم و راحت را می دهد.

رتبه چهارم: ایسلند | Iceland

یکی دیگر از کشورهای سرد و تاریک نیمکره شمالی، ایسلند است که پر از چهره های شاداب، صمیمی و درخشان است. در میان کشورهایی با شادترین مردم دنیا شنیدن نام کشورهای سردسیر شاید برایتان بسیار تعجب آور باشد. با این وجود، مردم ایسلندی دارای تعداد زیادی از امتیازات، صلح و امنیت اجتماعی هستند و همچنین سالم و ثروتمند زندگی می نمایند.

ایسلند نیز تنها کشور ناتو است که هیچ ارتش دائمی ندارد.

همچنین این کشور یکی از بالاترین تولیدات ناخالص داخلی در دنیا را داشته که مردم آن را تبدیل به یکی از ثروتمندترین مردم دنیا کرده است. تجارت بالا، درآمد سرانه و نرخ حداقل دستمزد بالا یکی از شادترین مردم دنیا را در ایسلند ساخته است. ایسلند دارای ثروت های طبیعی و پاکیزه ای است که سطح رضایت شهروندانش را افزایش داده است.

رتبه سوم: دانمارک | Denmark

گفته می گردد که 67 درصد از مردم دانمارک به کسانی که نیازمند یاری هستند، بی هیچ چشم داشتی یاری می نمایند. در نتیجه این اعتماد و آسوده خاطری دانمارک در میان کشورهایی با شادترین مردم دنیا قرار گرفته است. مردم این کشور همانطور که مهربان و سخاوتمند هستند، نسبت به محیط زیست اطرافشان مسئول و مراقب هم هستند. بودجه دولتی دانمارک برای یاری به سالمندان و بچه ها بالاترین میزان را در دنیا دارد. دانمارکی ها همچنین از احساس امنیت بالایی در کشور برخوردار هستند که میزان جرم و جنایت بسیار اندک و فساد ناچیز دلیل بر آن بوده است.

رتبه دوم: نروژ | Norway

کشور نروژ را می توان صلح طلب ترین کشور دنیا دانست. کشوری که مردم آن بسیار آرامش دارند و البته باید بگوییم که جمعیت بسیار کمی هم دارد. در واقع آمار تراکم در این کشور نشان می دهد که در هر کیلومتر مربع از این کشور، 14 نفر زندگی می نمایند. همین موضوع باعث شده است که ثروت و البته منابع طبیعی به یک میزان در اختیار تمام مردم نروژ قرار بگیرد.

خدمات و امکانات سلامتی در کشور نروژ بسیار عالی بوده و میانگین امید به زندگی یک آدم 81 ساله به اندازه یک نوزاد تازه متولد شده است. میزان جرم و جنایات در این کشور بسیار اندک بوده و حتی با زندانیان این کشور رفتاری بسیار انسانی دارند. همچنین مردم آنقدر راجع به آلودگی هوا نگران هستند که اکثریت آن ها ماشین های برقی استفاده می نمایند. شرایط خوب تحصیلی با تمام شرایط بالا نروژ را تبدیل به دومین کشور دارای شادترین مردم دنیا کرده است.

و در نهایت رتبه اول: فنلاند | Finland

در میان کشورهایی با شادترین مردم دنیا بلاخره یک کشور اروپایی رتبه اول را توانست از آن خود نماید. فنلاند در برخلاف تصور که آب و هوایی سرد و روزهایی تماما تاریک دارد، شادترین مردم دنیا را دارد. در واقع مهربانی و صمیمی بودن مردم فنلاند با یکدیگر جایگزین آب و هوای سرد و تاریک آن شده در ناحیه قطبی شده است. چندین عامل باعث شادی مردم فنلاند شده است.

ثبات مالی و امنیت، حقوق بالا، دولت های کارآمد، سطح پایین فساد و میزان بالای سواد، مردم این کشور را نسبتا بدون استرس حفظ می نمایند. شکاف اجتماعی و جامعه طبقاتی میان جمعیت فنلاند نیز بسیار پایین است. ضمناً مردم فنلاند بسیار متعهد به طبیعت پیرامونشان هستند. مراقبت های بهداشتی، آموزش و سایر امکانات زیربنایی نیز به خوبی تجهیز شده اند.

اگر از مردم این کشور راجع به نحوه کار و زندگی سوال کنید می شنوید: انسان باید برای داشتن یک زندگی سالم تعادل را با ساعات کاری کمتر و تعطیلات سالانه بیشتر حفظ کند تا زندگی بدون استرس را تجربه نماید.

منبع: worldatlas.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6962

به "شادترین مردم دنیا در کدام کشورها زندگی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادترین مردم دنیا در کدام کشورها زندگی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید