شوینا ؛دهکده روسی که هر شب زیر شن و ماسه دفن می شود، عکس

به گزارش مجله سلو بلاگ، روستای عجیب شوینا در ساحل دریای سفید شمال روسیه قرار گرفته است که هر شب در شن و ماسه دفن می شود. شرایط روستا، زندگی را برای شهروندان منطقه سخت کرده است، اما با این وجود شوینا به عنوان یک نمونه شگفت انگیز که توانایی سازگاری انسان با شرایط مختلف را نشان می دهد، شناخته شده است.

شوینا ؛دهکده روسی که هر شب زیر شن و ماسه دفن می شود، عکس

روستای شوینا به دلیل پدیده امواج شن های عجیب که به طور مداوم به این روستا برخورد می کند، یکی از عجیب ترین مناطق موجود در شناخته شده در جهان است. این روستا، ساکنان این منطقه مجبورند از طریق اتاق هایی که در سقف خانه ها قرار دارند وارد خانه های خود که غرق در شن و ماسه غرق است، شوند. روستای شوینا در سال های بعد از جنگ جهانی دوم، به یک مکان تجاری پر رونق متشکل از 70 کشتی تبدیل شد و برای چندین سال متوالی، این روستا همچنان جزء مهمترین و برجسته ترین منطقه ثروت ماهی در روسیه بود.

بسیاری بر این باورند که دلیل اصلی دفن این روستا در زیر شن و ماسه، قایق های ماهیگیری است که در حال پاک کردن بستر دریا از جلبک هستند و به همین دلیل دیگر جلبکی برای جلوگیری شن و ماسه در این مکان وجود ندارد. خانه های روستای شوینا با هر موج در شن و ماسه غرق می شوند و فقط سقف آن ها قابل مشاهده است.

در ادامه تصاویری از روستای شوینا را مشاهده می کنید:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30196

به "شوینا ؛دهکده روسی که هر شب زیر شن و ماسه دفن می شود، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوینا ؛دهکده روسی که هر شب زیر شن و ماسه دفن می شود، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید