شیب جرایم مالی به سمت رمز ارزها ، استقبال شهروندان از راه اندازی مرکز فوریت های سایبری

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از قبل هماهنگ نشده ای از پلیس فتا خراسان رضوی ملاقات و نسبت به تبیین سیاست های راهبردی و منظره آینده ماموریت های پلیس فتا مطالبی را در جمع مدیران بیان داشت و رسیدن به نقطه مطلوب را مرهون دانش فنی ، مهارت کاربردی و کوشش های پلیس علمی جوان دانست.

شیب جرایم مالی به سمت رمز ارزها ، استقبال شهروندان از راه اندازی مرکز فوریت های سایبری

به گزارش خبرنگاران، سردار وحید مجید در خجسته زاد روز علی ابن موسی الرضا (ع) شرف حضور در بارگاه منور رضوی پیدا کرد و در حاشیه زیارت شمس الشموس به صورت سرزده روال کاری پلیس فتای خراسان رضوی را از نزدیک مورد آنالیز قرار داد و نسبت به تبیین سیاست های راهبردی پلیس فتا مطالبی را در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف ماموریتی بیان داشت.

در ابتدای حضور سردار در جمع مدیران، با توجه به همزمانی برگزاری کمیسیون عملیات پلیس فتا استان که به صورت مستمر و دوبار در ماه جهت آنالیز آماری و علل وقوع جرم در پلیس فتا خراسان رضوی برگزار می گردد، سردار مجید از نزدیک در جریان عملکرد سه ماهه مرکز استان خراسان رضوی و شهرستانهای تابعه، ادارات مبارزه با جرایم رایانه ای، تشخیص و پیشگیری از وقوع جرم ، آزمایشگاه ادله فنی و دیگر ادارات پلیس فتا استان قرار گفت.

سرهنگ جهانشیری رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه امسال و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته از افزایش 24 درصدی وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال در سطح استان اطلاع داد که از این اندازه 57 درصد سهم جرایم مالی و 23 درصد هم سهم جرایم علیه اخلاق و مابقی سایر جرایم می باشد.

لازم به ذکر است در حوزه جرایم مالی، شیب جرایم به سمت رمز ارزها بوده و در بیشتر وقوعات، عدم آگاهی کافی شهروندان در مواجهه با فرصت های فضای سایبر از جمله مهمترین علل و انگیزه بسیاری از حوادث سایبری محسوب شده بعلاوه گزارشات دریافتی از شهروندان حاکی از رضایت خاطر شهروندان نسبت به راه اندازی مرکز فوریت های سایبری در استان شده است.

در ادامه سردار وحید مجید با اولویت بر شمردن پیشگیری از وقوع جرم، مهمترین مولفه در پشگیری از وقوع جرایم سایبری را افزایش آگاهی شهروندان و کوشش و همت جمعی را در رسیدن به این مهم موثر دانست.

وی یادآور شد: هنر کارشناسان پلیس فتا تحلیل تهدید در منظره سه سال آینده و تبدیل آن به فرصت در فضای مجازی می باشد و از کارشناسان درخواست کرد؛ رمیدگی فضای سایبر که نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان دغدغه خاطر دولتمردان می باشد را شناسایی و در جهت حفظ و برقراری امنیت در سطح فضای سایبری از هیچ کوششی فرو گذار نبوده و با افزایش آگاهی و سرعت بخشیدن در حل و فصل پرونده های متشکله در پلیس فتا موجبات خاطر باری تعالی و شهروندان را مهیا کنند.

این مقام ارشد انتظامی به مدیران جمع حاضر تاکید نمود: با اولویت بندی سطوح جرائم و ایجاد اصول مبنایی جرائم خاص سایبری یا جرائم محض سایبری را شناسایی و با پیگیری های علمی و فنی در جهت شناسایی و برطرف خلاءهای قانونی کوشا باشند.

سردار مجید با اشاره به نظام مقابله با حوادث رایانه ای گفت: رسیدگی سریع و آنی به حملات یا حوادث رایانه ای از جمله انتظارات مسئولین از مدیران لایه میانی در جهت حفظ و صیانت از اموال و سرمایه های اجتماعی شهروندان می باشد.

وی با اشاره به چابک سازی ماموریت های محوله از ارجاع ماموریت های غیر مرتبط به مبادی ذیربط اطلاع داد و اضافه کرد: با انجام ماموریت های مختص پلیس فتا به چابک سازی این پلیس توانمند علمی یاری نموده و با افزایش دانش علمی شهروندان علاوه بر سرعت رسیدگی به جرایم از شدت وقوع جرایم سایبری کاسته گردد.

رییس پلیس فتا با اشاره به ورود فناوری اطلاعات و تغییر سبک زندگی بویژه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و غیره که در آینده نزدیک بخش جدانشدنی زندگی بشر خواهد شد ودر صورت عدم رعایت امنیت و آموزش استفاده صحیح از بستر فناوری؛ مخاطرات جبران ناپذیری را رقم خواهد زد پرداخت و آینده نگری پلیس علمی جوان فتا و نگاه راهبردی به ماموریت های سالهای آینده در مورد وقوع جرایم سایبری را تخصص و هنر کارشناسان پلیس فتا نامید که با تحلیل تهدیدات از وقوع جرایم پیشگیری نماید.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار مجید در خاتمه رضایت خداوند را در گروی کار و کوشش در جهت سرعت بخشیدن و برطرف موانع در آنالیز پرونده های متشکله در رسیدگی به امور مراجعین به پلیس فتا یاد کرد و رضایت خاطر خود را از عملکرد مجموعه پلیس فتا استان خراسان رضوی اعلام داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 33733

به "شیب جرایم مالی به سمت رمز ارزها ، استقبال شهروندان از راه اندازی مرکز فوریت های سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب جرایم مالی به سمت رمز ارزها ، استقبال شهروندان از راه اندازی مرکز فوریت های سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید