ضدعفونی کردن اتوبوس های گرگان برای جلوگیری از شیوع کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، محیط درونی همه اتوبوس های درون شهری گرگان هر شب شست وشو و ضدعفونی می گردد.

ضدعفونی کردن اتوبوس های گرگان برای جلوگیری از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی کمال غریبی اظهار کرد: این تصمیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین تایید جان باختن تعدادی از هموطنان و بستری شدن جمعی دیگر با داشتن نشانه های مشکوک به این ویروس گرفته شد.

وی اضافه کرد: گرگان 88 اتوبوس درون شهری دارد که روزانه هزاران شهروند از آن استفاده می نمایند که انجام این کار می تواند خیال آن ها برای استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی را آسوده کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان گلستان نیز گفت: تا به امروز هیچ نمونه و مورد مشکوکی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است.

سراج الدین عارف نیا اظهار داشت: علایم آنفولانزا و کرونا و راه های پیشگیری از آن ها با هم شباهت دارد، یکی از راه های اولیه جلوگیری از ابتلا به این بیماری، خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی است.

وی گفت: استفاده از ماسک برای مبتلایان به بیماری تنفسی و اطرافیان و کسانی که با بیمار ارتباط نزدیک دارند، لازم است اما برای سایر افراد نیازی به استفاده از آن ندارند.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا بچه ها مبتلا به بیماری های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد.

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می شوند، اما 7نوع از آن ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

تشخیص اینکه علت بیماری فردی ویروس کرونا باشد یا خیر کمی مشکل است، چرا که به سختی در آزمایشگاه رشد و نمو می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13017

به "ضدعفونی کردن اتوبوس های گرگان برای جلوگیری از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی کردن اتوبوس های گرگان برای جلوگیری از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید