ضرب الأجل سعد الحریری به احزاب سیاسی لبنان برای برون رفت از بحران

به گزارش مجله سلو بلاگ، نخست وزیر لبنان طی سخنرانی خود بعد از تظاهرات در این کشور، از احزاب سیاسی حاضر در کابینه دولت خواست برای برون رفت از بحران مالی راه حل قانع کننده ای ارائه دهند.

ضرب الأجل سعد الحریری به احزاب سیاسی لبنان برای برون رفت از بحران

فارس نوشت: سعد الحریری، نخست وزیر لبنان شامگاه آدینه (26 مهر) به دنبال اعتراضات مردمی به وضعیت معیشتی در این کشور، سخنرانی کرد.

او گفت که از سال ها پیش کوشش ها بر این بود که مسائل در لبنان حل شود ولی مسائلی بر این کشور تحمیل شد که خارج از اراده و توان آن بود.

حریری گفت که راهکار واقعی برای برون رفت از بحران اقتصادی در لبنان، افزایش درآمدها به وسیله بازگردادن رشد اقتصادی است.

او با بیان اینکه لبنان در حال گذر از مرحله سخت بی سابقه ای در تاریخ است، گفت: ما ناراحتی و درد لبنانی ها را درک می کنیم و من با اعتراضات مسالمت آمیز برای بیان افکار موافق هستم.

نخست وزیر لبنان گفت که اصلاحاتی که دولت به دنبال اجرای آن است، به معنای افزایش اقتصادیات ها نیست بلکه به معنای تغییر قوانین قدیمی است که تاریخ آن ها گذشته است.

او گفت که از دوستان بین المللی لبنان درخواست نموده است که از این اصلاحات حمایت اقتصادی نمایند. حریری گفت که علت خشم مردم در لبنان به این برمی شود که کوشش های دولت با تردید در تصمیمات و به تعطیل کشاندن آن ها به هدر رفت.

نخست وزیر لبنان گفت که سخن گفتن از وجود طرح ها و توطئه های خارجی که ثبات لبنان را هدف قرار داده مشروع بودن مسائل مردم و ناراحتی آن ها از اوضاع را نفی نمی نماید.

او به وجود کم کاری در کابینه خود اذعان کرد و گفت که لبنانی ها در حالی که از دولت می خواستند به جد کوشش کند، کابینه به دنبال درگیری های لفظی بوده است.

سعد الحریری گفت که کوشش می نماید تا دردهای لبنانی ها را از سه سال پیش درمان کند ولی طرح او برای نجات لبنان به یاری جامعه جهانی با موانع زیادی روبه رو شد.

او از صاحب نظران در لبنان خواست اگر پیشنهاد و یا طرحی غیر از طرح دولت برای حل بحران اقتصادی داردند، پیش قدم شوند و زمام امور را به دست بگیردند.

او به احزاب و جریان های سیاسی مشارکت نماینده در کابینه دولت نیز 72 ساعت مهلت داد تا برای راضی کردن دولت و مردم، راهکاری ارائه دهند؛ در غیر این صورت موضع دیگری خواهد گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9718

به "ضرب الأجل سعد الحریری به احزاب سیاسی لبنان برای برون رفت از بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الأجل سعد الحریری به احزاب سیاسی لبنان برای برون رفت از بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید