ضرورت نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک حقوقدان بر ضرورت نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه تاکید نمود.

ضرورت نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه

به گزارش خبرنگاران، حسین میرمحمدصادقی با بیان اینکه دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه بخش های مختلفی دارد، به مسئله شفافیت و انتشار آرای قطعی برای دسترسی مردم، اشاره نمود و گفت: حسن این مساله این است که وقتی شفافیت وجود داشته باشد جلوی فساد نیز بسیار گرفته می گردد و کسانی که عملکردشان در دید مردم است مراعات بیشتری می نمایند.

وی در رابطه با حقوق متهمان و اینکه بازداشت موقت متهمان محدود گردد و امکان بازداشت افراد در بازداشتگاه های کلانتری تا 24 ساعت بیشتر نباشد و تفهیم اتهام نسبت به متهم به درستی انجام گردد، اظهارکرد: این هم مساله ای است که در بخشی از این دستورالعمل پیش بینی شده است.

میرمحمد صادقی تاکید نمود: به طور کلی آنچه که باید به آن توجه کرد، این است که در این گونه موارد مسئله ضمانت اجرا بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: باید به چند مساله در این قضیه توجه کرد یکی نظارت بر اجرای مستمر این موارد که موارد و مفاد خوبی دراین دستورالعمل آمده است و باید نظارت کرد که اجرایی گردد.

این حقوقدان افزود: باید به طور مستمر این دستورالعمل نظارت و اجرا گردد به همین دلیل پیش بینی شده است که گزارشی از نحوه اجرای این دستورالعمل ازطریق معاون اول به نظر رئیس قوه قضاییه ارائه گردد.

وی گفت: مواردی هم ممکن است که در قوانین نباشد حتما باید دستگاه قضایی نسبت به این موارد اقدام به تهیه لوایح قانونی و قضایی نماید و این موارد را در آن لایحه های قضایی پیش بینی و تقدیم مجلس کند که تبدیل به قانون گردد و بدین ترتیب ضمانت اجرا پیدا کند.

معاون قوانین مجلس افزود: ما نیز در مجلس آمادگی همکاری و یاری به دستگاه قضایی را در تهیه این لوایح داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6464

به "ضرورت نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت نظارت بر اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید