طراحی سیستم الکتریکی جهت تصفیه فاضلاب دباغی چرم

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی، دکتر الهام داورپناه مجری طرح سیستم انعقاد الکتریکی جهت پیش تصفیه فاضلاب صنعت دباغی چرم گفت: تحقیق حاضر به منظور ارائه راهکاری جهت حل مسائل محیط زیستی ناشی از فاضلاب صنعت دباغی صورت گرفت.

طراحی سیستم الکتریکی جهت تصفیه فاضلاب دباغی چرم

وی اضافه کرد: به عنوان پایلوت تحقیق، پکیج ساخته شده در تیرماه 1397 در محل یکی از کارخانجات دباغی نصب شد و با موفقیت در حال کار است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مقادیر بسیار بالایی از آب طی فرآیند فراوری چرم مصرف می گردد و حدود 90 درصد از این آب مصرفی به صورت فاضلاب تخلیه می گردد که آلودگی بالایی را فراوری می نماید.

وی اضافه کرد: بدلیل عدم تعبیه سیستم پیش تصفیه در واحدهای دباغی چرمشهرها، بار آلودگی بالایی بر تصفیه خانه مرکزی تحمیل می گردد و خروجی به استانداردهای مجاز تخلیه نمی رسد. بنابراین احداث سیستم پیش تصفیه برای واحدهای مستقر در چرمشهر الزامی است، چرا که اگر پیش تصفیه به درستی انجام نگردد تصفیه خانه مرکزی بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

این پژوهشگر با بیان اینکه این سیستم بر اساس فرایند انعقاد الکتریکی کار می نماید و امروزه تکنولوژی نوینی در اروپا و آمریکا به حساب می آید، گفت: این سیستم توانسته فاضلاب دباغی را تا 70 درصد حذف کند.

وی همچنین کاربرد این سیستم در پیش تصفیه فاضلاب را در صنایعی دیگر نظیر رنگرزی، دامپروری، کاغذسازی، فراوری روغن نباتی، فراوری مواد شوینده، کارواش دانست و اضافه کرد: این سیستم جهت پیش تصفیه در تصفیه خانه های آب شهری به منظور حذف کدورات کاربرد دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1789

به "طراحی سیستم الکتریکی جهت تصفیه فاضلاب دباغی چرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سیستم الکتریکی جهت تصفیه فاضلاب دباغی چرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید