طرح آمریکا کاهش بعضی تحریم ها مقابل پایبندی ایران به تعهدات برجامی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک نشریه آمریکایی نوشت که انتظار می رود واشنگتن طرحی را به ایران پیشنهاد دهد که به ازای کاهش بعضی تحریم ها، تهران به تعهدات برجامی خود بازگردد.

طرح آمریکا کاهش بعضی تحریم ها مقابل پایبندی ایران به تعهدات برجامی است

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد احیای توافق هسته ای سال 2015 با ایران را دارد و روز پنجشنبه با شروع مجدد گفت وگوهای کمیسیون مشترک برجام، رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به دنبال توسعه نقشه راهی برای دستیابی به این هدف است.

نشریه آمریکایی فارن پالیسی با اشاره به مطلب فوق نوشت که منابعی نزدیک به مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی خبر داده اند که انتظار می رود رابرت اقتصادی به تهران توافقی را پیشنهاد دهد که بر اساس آن به ایران کاهش تحریم ها به ازای بازگشت تهران به توافق هسته ای داده گردد اما این کاهش تحریم ها به اندازه ای نباشد که دولت بایدن نیز از سوی سیاستمداران افراطی در داخل آمریکا از جمله تعدادی از هم حزبی هایش مورد حمله قرار بگیرد.

یک مقام آمریکایی نیز گفت که فرایند جدا کردن و توافق برای لغو یا کاهش بعضی تحریم هایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق علیه ایران اعمال نموده بسیار پرزحمت است.

پس از نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام مقرر شد که نشست های دو گروه کارشناسی که از هفته گذشته به طور موازی به منظور رایزنی های فنی در دو حوزه برطرف تحریم و مسائل هسته ای شروع به کار نموده اند، ادامه یابد.

نتایج نشست های این دو گروه کارشناسی در حوزه جنبه های فنی مربوط به برطرف تحریم ها و مسائل هسته ای، به کمیسیون مشترک اعلام می گردد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه شنبه 17 فروردین این گفت وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال گردد و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم ها و هسته ای تشکیل و آنالیز ها را انجام دهد. نتایج آنالیز های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز آدینه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت های برای تنفس و مشورت به پایتخت ها برمی گردند و مقرر شد روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. البته این نشست به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا با یک روز تاخیر دیروز (پنجشنبه) برگزار گردید.

منبع: فارس

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31149

به "طرح آمریکا کاهش بعضی تحریم ها مقابل پایبندی ایران به تعهدات برجامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آمریکا کاهش بعضی تحریم ها مقابل پایبندی ایران به تعهدات برجامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید