غافلگیری بزرگی به نام آلپاین

به گزارش مجله سلو بلاگ، وقتی پای کوپه فرانسوی A110 که توسط رنو ساخته و پرداخته شده در بازی باشد، هم بر تویوتا سوپرا و هم پورشه کایمن 718 پیروز می گردد و آئودی TTS را نیز له می نماید! مجله مشهور کارواو (CarWow) در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپورت بازار برگزار نموده است. شرکت کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کایمن و تویوتا سوپرا هستند؛ بنابراین دو شرکت کننده این رقابت، موتور وسط و دو خودروی دیگر موتور جلو هستند. این رقابت که در سه بخش مختلف شامل درگ ایستاده، درگ در حال حرکت و ترمز گیری برگزار شده است، می تواند معیار خوبی برای آنالیز عملکرد سوپرا در برابر تعدادی از اصلی ترین رقبای خود باشد.

غافلگیری بزرگی به نام آلپاین

ابتدا بهتر است به مشخصات فنی شرکت کنندگان نگاهی داشته باشیم. پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آلپاین A110 در حالت استاندارد 250 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد اما نمونه حاضر در این رقابت تقویت شده و خروجی پیشرانه آن به 300 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور رسیده است. بااین حال A110 هنوز هم ضعیف ترین خودروی این جمع محسوب می گردد؛ اما نباید فراموش کرد که این اسپورت فرانسوی سبک ترین عضو گروه است.

در سینه تویوتا سوپرا پیشرانه سه لیتری شش سیلندر خطی ب. ام .و با 340 اسب بخار قدرت قرار گرفته که بیشترین تعداد سیلندر را در این بین دارد. پورشه کایمن GTS از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت با 365 اسب بخار قدرت استفاده می نماید و نهایتاً آئودی TT RS هم به یک موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو با 400 اسب بخار قدرت مجهز است که قوی ترین خودروی این رقابت محسوب می گردد و همچنین تنها خودرویی است در آن نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می گردد.

آزمایش اول مسابقه درگ ایستاده است که نتیجه واقعاً عجیبی دارد زیرا در آن ضعیف ترین و ارزان ترین شرکت کننده یعنی آلپاین A110 پیروز می گردد. البته مهم ترین علت این پیروزی وزن سبک تر A110 نسبت به دیگر خودروها است. در این درگ سوپرا هم با زمان 12.1 ثانیه سوم شده است. آزمایش بعدی مسابقه رولینگ (در حال حرکت) در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است. در این رقابت اما این پورشه کایمن GTS است که با اختلاف پیروز می گردد و آلپاین نمی تواند آن را مغلوب کند.

و در آخر هم آزمایش ترمز گیری از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت برگزار می گردد. در این مسابقه چهار خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند اما با این حال کایمن با اختلافی جزئی زودتر از بقیه متوقف می گردد؛ بنابراین سوپرا در هیچ کدام از این تست ها پیروز نمی گردد اما عملکرد قابل توجهی را در برابر رقبای اروپایی از خود نشان می دهد زیرا کایمن GTS و TT RS نسخه های بالایی خانواده خود هستند و آلپاین هم تقویت شده است. از سوی دیگر، TT RS در هر سه آزمایش عملکرد ضعیفی داشت اما نمونه حاضر در این رقابت از نوع رودستر است که وزن بیشتری از نسخه کوپه داشته و سنگین ترین خودروی گروه محسوب می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: دیوار
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8047

به "غافلگیری بزرگی به نام آلپاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غافلگیری بزرگی به نام آلپاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید