فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی حوزه شناختی منتشر شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، دهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تمرکز بر مسائل شناختی فراگیر جامعه منتشر شد.

فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی حوزه شناختی منتشر شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه هم افزایی خاتمه نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای رسیدن به اهداف تعیین در حوزه علوم شناختی، دهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی را منتشر کرد که تمرکز آن بر مسائل شناختی فراگیر جامعه اختصاص دارد.

حمایت از 200 طرح پژوهشی

تاکنون 9 مرحله فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی از سوی ستاد برگزار گردید و در نتیجه آنها، بیش از 200 طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوری های شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش چتر حمایتی ستاد قرار گرفتند.

در دهمین مرحله از فراخوان طرح های پژوهشی، حمایت از محققان برجسته علاقه مند به حوزه علوم و فناوری های شناختی که تاکنون در این زمینه فعالیت متمرکزی نداشته اند، مورد توجه قرار گرفته است.

فعالیت های متمرکز در ارتباط با سرپرستی خاتمه نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، چاپ مقالات در مجلات معتبر، انجام طرح پژوهشی، فراوری محصول یا ارائه خدمات در حوزه علوم و فناوری های شناختی تعریف شده است.

حسین عزیزی کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم شناختی بیان کرد: طرح های پیشنهادی محققان شامل حداقل دو خاتمه نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری یا خدمات در حوزه شناختی و در چارچوب اولویت های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه ای را دنبال نمایند.

آنالیز برطرف نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان

وی ادامه داد: طرح های پژوهشی و توسعه فناوری، خصوصا در حوزه علوم پایه، مشروط به تعیین بودن فازهای بعدی طرح برای برطرف نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد آنالیز قرار می گیرند.

کارشناس ارشد ستاد همچنین یادآور شد: بازتوانی و ارتقاء توانمندی های شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در علوم شناختی زبان (زبانشناسی شناختی)، پژوهش های شناختی مبتنی بر نگاشت مغز، توسعه ابزارها و فن آوری های مطالعه رفتار زمانی-شبکه ای مغز، پژوهش های شناختی در حوزه های بالینی و علوم اعصاب شناختی، توسعه فناوری های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز و نیز مطالعات بنیادی و نظریه پردازی در حوزه علوم شناختی، مدل سازی شناختی و روانشناسی شناختی از جمله طرح های تحقیقاتی دراین فراخوان در اولویت ستاد قرار دارند.

محققان، اساتید و علاقه مندان به فعالیت درحوزه های علوم شناختی در فراخوان جدید ستاد می توانند طرح های پژوهشی خود را برای آنالیز طرح ها و برخورداری از چترهای حمایتی در خرداد ماه سال جاری همزمان با اعلام فراخوان به این ستاد ارائه دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4807

به "فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی حوزه شناختی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی حوزه شناختی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید