فوتبال دنیا، جزئیات اتهام راموس به نقض قوانین مبارزه با دوپینگ، مماشات عجیب یوفا با تخلفات باشگاه رئال مادرید

به گزارش مجله سلو بلاگ، فوتبال دنیا – باشگاه رئال مادرید حکم یوفا را گواه بی گناهی کاپیتان خود می داند، حال آنکه اتحادیه فوتبال اروپا خود تصمیمی پرحرف و حدیث در این خصوص اتخاذ نموده است. - اخبار ورزشی -

فوتبال دنیا، جزئیات اتهام راموس به نقض قوانین مبارزه با دوپینگ، مماشات عجیب یوفا با تخلفات باشگاه رئال مادرید

به گزارش خبرنگاران، افشاگری گروه رسانه های فوتبال لیکس متشکل از چند نشریه اروپایی از جمله نشریات اشپیگل و اسپرسو درباره تخطی های انجام شده از قوانین مبارزه با دوپینگ توسط سرخیو راموس بازتاب گسترده ای داشته است. راموس متهم است که روز قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2017 (مقابل یوونتوس) دو مورد تزریق وریدی داروی دگزامتازون به زانو و شانه اش داشته است، دارویی که اگرچه کاربرد آن در تسکین درد است، اما عوارض جانبی دیگری هم دارد که آن را در فهرست مواد ممنوعه آژانس مبارزه با دوپینگ قرار داده است.

دومین اتهام راموس در مورد تخلفی است که او ماه آوریل سال 2018 مرتکب شده است. او با وجود درخواست یکی از نمونه گیرندگان آژانس مبارزه با دوپینگ اسپانیا برای انجام تست دوپینگ پس از بازی خارج از خانه رئال مادرید مقابل مالاگا در لالیگا، برخلاف قوانین که بازیکنان را از دوش دریافت و رفتن به سرویس بهداشتی قبل از تست دوپینگ منع می نماید، به حمام می رود. بلافاصله پس از انتشار این گزارش سایت باشگاه رئال مادرید بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه کاپیتان این تیم هرگز از انجام هیچ تست دوپینگی خودداری ننموده است. در این بیانیه رئالی ها تأکید نموده اند تزریق داروی دگزامتازون به زانو و شانه سرخیو راموس با تأیید مقامات یوفا انجام شده است، دارویی که مصرف آن به شرط اطلاع دادن به یوفا می تواند بلامانع باشد.

این اما تنها مواردی نیستند که دو نشریه اشپیگل و اسپرسو درباره تخلفات رئال مادرید از قوانین مبارزه با دوپینگ افشا نموده اند. در گزارش این رسانه ها آمده است که باشگاه رئال مادرید بابت عدم اطلاع رسانی به یوفا در خصوص استفاده داوری دگزامتازوم توسط راموس صرفاً عذرخواهی نموده است و یوفا هم با قبول عذرخواهی کهکشانی ها از انجام تحقیقات و اقدامات بیشتر در خصوص تخلف انجام شده خودداری نموده است. باشگاه رئال مادرید به یوفا گفته است که پزشک این باشگاه به اشتباه به راموس داروی سلستون کرونودوز داده و مسئولیت کامل این اشتباه را پذیرفته است.

داروی تزریق شده به راموس حاوی ماده دگزامتازون بوده که یک کورتیزون با اثر ضد تورم و تسکین دهندگی است. این ماده اما باعث افزایش هوشیاری و تمرکز بازیکنان می گردد و می تواند در آنها احساس سرخوشی ایجاد کند و به همین دلیل در فهرست مواد ممنوعه آژانس مبارزه با دوپینگ قرار گرفته است. با وجود استفاده راموس از این ماده بدون اطلاع دادن به یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا نه تنها هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد بلکه موضوع را مسکوت نگه داشت و تا به امروز هیچ نهاد و رسانه ای از آن آگاه نشده بود.

باشگاه رئال مادرید در بیانیه خود که مشتمل بر سه بند است، (در بند نخست) مدعی شده است که راموس هرگز مرتکب هیچ تخلفی از قوانین مبارزه با دوپینگ نشده است، حال آنکه رفتن او به حمام قبل از تست دوپینگش در ماه آوریل سال جاری تخلف محسوب می گردد. در این بیانیه هیچ شرحی در خصوص عدم توجه راموس به هشدارهای ارائه شده در خصوص دوش دریافت قبل از تست دوپینگ داده نشده است. در بند دوم این بیانیه به شرحات باشگاه به یوفا در خصوص داروی تزریق شده به راموس شرح اشاره شده و در بند سوم و آخر هم آمده است که با توجه به محتوای خیالی گزارش های منتشر شده توسط نشریات اشپیگل و اسپرسو، باشگاه رئال مادرید نظری ندارد. تخلفاتی که راموس و پزشک رئال مادرید مرتکب شده اند می تواند برای آنها چهار سال محرومیت در پی داشته باشد. با این وجود راموس و باشگاه رئال مادرید از ارائه جوابیه کتبی به اتهامات وارده خودداری نموده اند.

در بخش دیگری از گزارش افشاگرانه فوتبال لیکس آمده است که آژانس مبارزه با دوپینگ یوفا بعد از پنج ماه اتهامات وارده به سرخیو راموس را به صورت رسمی به باشگاه رئال مادرید ابلاغ نموده است. با این حال فوتبال لیکس می گوید که یک مشکل دیگر هم در ماه فوریه سال 2017 اتفاق افتاده بود، وقتی که یک تست دوپینگ غافلگیرنماینده در زمین تمرینی رئال مادرید باعث ایجاد تنش در میان بازیکنان تیم شد و در نهایت شدت اعتراضات به حدی بالا رفت که بازیکنان تنها به شرط گرفته شدن تست دوپینگ توسط پزشکان تیم خودشان حاضر به ارائه نمونه دوپینگ شدند. در میان آنها کریستیانو رونالدو معترض ترین فرد بود و دلیل عصبانیتش هم این بود که مأمور آژانس مبارزه با دوپینگ یوفا برای دریافت نمونه خون از او مجبور شدن دوبار سوزن سرنگ را وارد دست وی کند تا رگش را پیدا کند. فوتبال دنیا| رد ادعای اشپیگل از سوی باشگاه رئال مادرید، راموس دوپینگی نیست

با وجود اینکه قوانین آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ صراحتاً اعلام می نماید که نمونه گیرندگان برای پیدا کردن رگ بازیکنان مجاز هستند تا سه مرتبه سوزن را به بدن آنها وارد نمایند، رونالدو و تونی کروس به اینکه مأمور آژانس مبارزه با دوپینگ اسپانیا در همان بار اول نتوانسته رگ شان را پیدا نمایند، معترض شدند و در پی اعتراض آنها هم هشت بازیکن دیگر تیم به بهانه غیرحرفه ای بودن نمونه گیرندگان آژانس، از ارائه نمونه به وی خودداری کردند و به این ترتیب اعضای کادر پزشکی باشگاه از آنها نمونه دریافتد که این هم یک تخطی دیگر از قوانین آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ است و با این حال یوفا نمونه های گرفته شدن توسط کادر پزشکی رئال مادرید را پذیرفت.

یوفا نیز در بیانیه ای اعلام نموده است که با توجه به تنش به وجود آمده در اردوی کهکشانی ها (بعد از اعتراض رونالدو) برای دریافت نمونه از بازیکنان رئال مادرید استثنا قائل شده و نمونه آنها را که توسط افرادی فاقد صلاحیت بوده را پذیرفته است. در واقع یوفا با اعلام این موضوع به نوعی تأیید نموده که تحت تأثیر جو ملتهبی که بازیکنان رئال مادرید ساخته بودند، قرار گرفته است و از عمل مطابق قوانین مبارزه با دوپینگ خودداری نموده است. در خصوص انجام تست های دوپینگ بدون اعلام قبلی یکسری قوانین و ضوابطی وجود دارد از جمله اینکه تیم ها باید همکاری لازم را انجام داده و شرایط را به گونه ای مهیا نمایند تا مأموران آژانس های مبارزه با دوپینگ به صورت مستقل و بدون دخالت هیچ فردی تست های دوپینگ را از بازیکنان انتخاب شده بگیرند. همچنین بازیکنان برای انتخاب افرادی که برای دریافت نمونه ادرار آنها تا سرویس بهداشتی همراهی شان می نمایند یا افرادی که از آنها نمونه خوبی می گیرند هیچ حق انتخابی ندارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1937

به "فوتبال دنیا، جزئیات اتهام راموس به نقض قوانین مبارزه با دوپینگ، مماشات عجیب یوفا با تخلفات باشگاه رئال مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، جزئیات اتهام راموس به نقض قوانین مبارزه با دوپینگ، مماشات عجیب یوفا با تخلفات باشگاه رئال مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید