فیلتر کردن و ایجاد محدودیت فضای مجازی راه چاره منطقی نیست

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حبیب الله خجسته پور عصر یک شنبه در همایش تجلیل از طلایه داران عرصه تربیت اسلامی، معاونان، کارکنان و مربیان پرورشی آموزش وپرورش استان به میزبانی سالن اجتماعات کتابخانه های عمومی سمنان بابیان اینکه ایجاد محدودیت، محصور کردن و فیلتر کردن، در عصر امروز به هیچ عنوان راهکار منطقی نیست، ابراز داشت: در شرایط کنونی می بایست به سمت مصون سازی گام برداریم که تقویت تقوا و ایمان، یکی از راهکارهای آن محسوب می گردد.

فیلتر کردن و ایجاد محدودیت فضای مجازی راه چاره منطقی نیست

وی ضمن بیان اینکه حفظ عقیده و باورهای دانش آموزان و فرزندان در این حجم وسیع اطلاعات فضای مجازی لازم است، افزود: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در بین جوامع گسترش یافته است که به شرط استفاده صحیح می تواند مطلوب باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان بابیان اینکه در 100 سال گذشته سرعت تغییرات جوامع بسیار زیاد بوده است، ابراز داشت: معلمان نیز باید خود را با این تغییرات همسو نمایند اما در این حال امروز باید به جای اینکه جوان دیروزی باشیم، خود را به جوان فردایی تبدیل کنیم تا بتوان با شناخت این چالش ها، برای آنها راه چاره مناسبی تدبیر گردد.

خجسته پور بابیان اینکه چالش های جدید پیش رو نسل جوان و نوجوان کار معلمان را در رفع سازی این چالش ها بسیار سنگین می نماید، توضیح داد: نقش معلم و مربی در آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان و آماده سازی آنان برای مقابله با این چالش، بسیار تأثیرگذار است.

وی ضمن بیان اینکه پاسخ چالش ها، در کتب های درسی و دانشگاهی و بخشنامه ها نیست بلکه باید با شناخت فضای اطلاعات روز، راه چاره ها را جست وجو کرد، افزود: معلمان به عنوان جوانان نسل دیروز، باید نسل جوان امروز را برای فردا و آینده تربیت نمایند و این مهم کاری بسیار تخصصی است که احتیاج به تمرین، پشتکار و آموزش دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان بابیان اینکه تقویت ارتباطات و بعضاً ارتباطات ناهنجار در فضاهای مجازی یک آسیب جدی است، ابراز داشت: اطلاعات وسیع بدون عمق در فضای مجازی با تبلیغات جذاب، نوجوانان و جوانان ما را با معضل مادی گرایی روبرو نموده است لذا می بایست از فرزندان خود در این وادی بی حدومرز حفظ و حراست کنیم.

خجسته پور در ادامه توضیح داد: فضای مجازی امروز نقش شب های مهتابی را دارد و کران تا کران اطلاعات مختلف را به صورت کلی روشن می نماید اما به جزئیات به صورت کامل و روشن نمی پردازد و این یک نوع نسبی گرایی را در بین نوجوانان و جوانان رواج داده است.

وی بابیان اینکه تربیت پرورشی فرزندان امروز دچار مشکل شده است که احتیاج به آنالیز، واکاوی و اقدامات مؤثر دارد، افزود: برای برون رفت از این مشکل، مربیان پرورشی و حوزه تربیتی می بایست امروز در به کارگیری راهکارهای مناسب و اجرای اقدامات مطلوب در مقابله با این چالش ها نقش آفرین باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3487

به "فیلتر کردن و ایجاد محدودیت فضای مجازی راه چاره منطقی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلتر کردن و ایجاد محدودیت فضای مجازی راه چاره منطقی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید