قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیسبوک

به گزارش مجله سلو بلاگ، طبق رای دادگاه دیوان عدالت اتحادیه اروپا، شرکت هایی که از دکمه لایک فیسبوک استفاده می نمایند قبل از ارسال اطلاعات کاربران به این شبکه اجتماعی باید از رضایت آنها اطمینان حاصل نمایند.

قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیسبوک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق رای دادگاه دیوان عدالت اتحادیه اروپا (ECJ) در لوگزامبورگ، شرکت هایی که دکمه لایک فیسبوک را در وب سایت های خود قرار می دهند باید قبل از دادن اطلاعات شخصی کاربران به این شرکت آمریکایی، از رضایت آنها اطمینان حاصل نمایند.

پلاگین های وب سایت ها مانند لایک فیسبوک یک ویژگی معمول در خرید آنلاین است زیرا شرکت ها سعی دارند کالاهایشان را در شبکه های اجتماعی پرطرفدار تبلیغ نمایند. اما کارشناسان بیم آن دارند با این روش اطلاعات کاربران منتقل و در نتیجه قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران شکسته گردد.

دادگاه دیوان عدالت اتحادیه اروپا(ECJ) پس از آن صادر شد که یک سازمان حمایت از مصرف نماینده در آلمان شرکت خرده فروشی آنلاین Fashion ID را به نقض قوانین حفظ اطلاعات شخصی کاربران از طریق پلاگین لایک فیسبوک متهم کرد.

در نتیجه این روند دادگاه آلمان نیز به دنبال هدایت در این باره بود. قضاتECJ نیز اعلام کردند وب سایت ها و فیسبوک به طور مشترک مسئول حفاظت از اطلاعات کاربران هستند.

طبق قوانین حفظ حریم خصوصی اطلاعات اتحادیه اروپا که سال گذشته تصویب شد، کنترل نماینده اطلاعات مشخص می نماید که چرا داده های شخصی باید جمع آوری و پردازش شوند و همچنین رضایت کاربران را تضمین می نماید.

پردازنده اطلاعات که معمولا یک شرکت ثالث است، فقط اطلاعات شخصی را از طرف کنترل نماینده پردازش می نماید. به گفته قضات اپراتور وب سایتی که دارای دکمه لایک فیسبوک است ، به طور مشترک با فیسبوک مسئول جمع آوری و انتقال اطلاعات شخصی بازدید نمایندگان به وب سایت شبکه اجتماعی هستند.

همچنین قضات اعلام نموده اند: این خرده فروش آلمانی از مزیت تجاری بهره مند شده زیرا دکمه لایک محصولات خود را در فیسبوک نمایان تر می نماید. هرچند این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال پردازش داده های بعدی فیس بوک ندارد.

فیسبوک نیز اعلام نموده رای دادگاه اهمیت پلاگین های وب سایت روشن می نماید و آنها یک ویژگی مهم اینترنت هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6762

به "قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید