قول مارک ویلموتس بردیواره های هگمتانه: صعود به جام جهانی

به گزارش مجله سلو بلاگ، اولین دیدار مان با مارک ویلموتس در سالن هگمتانه هتل المپیک رقم خورد. جایی که قول های مرد بلژیکی بر دیواره های این سالن حک شد. مارک می خواهد در فضایی تازه 2 صعود بزرگ را رقم بزند. با او خواهیم بود.

قول مارک ویلموتس بردیواره های هگمتانه: صعود به جام جهانی

حمیدرضا عرب،مراسم معارفه مارک ویلموتس مختصر بود و مفید. فدراسیون فوتبال کوشید با حداکثرسرعت ممکنه این نشست را در میان خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار و سرمربی جدید تیم ملی را معرفی کند که بدون حاشیه و بی نظمی اولین ماموریتش را به سرانجام رساند.

محل برگزاری این نشت سالن هگمتانه هتل المپیک بود. نقطه ای که مارک ویلموتس برای نخستین بار رخ در رخ خبرنگاران و عکاسان ایرانی قرار گرفت و قول دو صعود بزرگ را در آینده ای نه چندان دور داد. صعود به جام جهانی و بعد از جام ملت های آسیا. آری، ماموریت مارک ویلموتس از همین مکان آغاز شد: هگمتانه!

سرمربی بلژیکی 10 دقیقه بعد از قرار قبلی اش یعنی راس ساعت11:10 دقیقه وارد سالن شد.(بابت این تاخیر عذر خواهی هم کرد، این ازنشانه های احترام و وقت شناسی است.) کت و شلوار تیره پوشیده بود که پیراهن روشنش زیر آن می درخشید. چهره آراسته و سیمای خندانش در همان لحظه ای که در ورودی به سالن را باز کرد، نمایان بود. لبخندی از سر شوق و ذوق روی لبانش نشاند و درحالی که چشم در چشم خبرنگاران و عکاسان داشت و دستش را هم برای حضار تکان داد و پشت سر مهدی تاج وارد سالن شد ودر محلی که از قبل برایش ایجاد کرده بودند نشست.

پیش از حضور ویلموتس و مهدی تاج به سالن معارفه خبرنگاران میکروفن های خود را روی میز قرارداده بودند تا صحبت های مارک ویلموتس را عینا ضبط کنند. تعدادشان قابل ذکر بود. شاید بیش از 60 نفر. آیا ویلموتس در کشور این حجم خبرنگار و عکاس در نشست خبری اش دیده بود؟ شاید فقط در معدود بازی های تیم ملی بلزیک.

مارک به زبان فرانسوی با حاضران صحبت کرد(وقتی دلیل انتخاب هاشمیان به عنوان دستیارش را به حاضران گفت مشخص شد به آلمانی هم مسلط است) که از طریق اسپیکر هایی اظهاراتش ترجمه می شد. مهدی تاج پیش از آنکه ویلموتس مقابل اصحاب رسانه قرار بگیرد تعریف و تمجید های بسکمک از انتخابش کرد که عین صحبت های او برای ویلموتس نیز ترجمه می شد.

ویلموتس زمانی که تاج سابقه اش را برای حاضران روایت می کرد، سر تکان می داد که این نشان از رضایت سرمربی بلژیکی از تعریف و تمجید های رئیس فدراسیون فوتبال داشت. صحبت های تاج که تمام شد حاضران برایش کف زدند هرچند که شدت این تشویق به اندازه ای نبود که ویلموتس وارد سالن شد. تفاوت را می شد در همین قدم اول کاملا احساس کرد. انگار مارک ویلموتس در همین آغاز راه لااقل توانسته به لحاظ ظاهری دلربا تر از رئیس جلوه کند. نافذ تر و درکانون توجه.

انگار که رشته افکار حاضران با رشته افکار سرمربی تیم ملی گره خورده باشد، ویلموتس در بخشی از صحبت هایش تاکید کرد که با کمک شما(منظورش رسانه ها بود) می خواهیم به جام جهانی برویم و بعد از آن به جام ملت ها نیز صعود کنیم. ظاهرا ویلموتس روی کمک رسانه ها حساب باز کرده و قصد دارد فضایی آکنده از تعامل میان خود و خبرنگاران برقرار کند.

این درست برخلاف آن رویه ای است که کارلوس کی روش در طول 8 سال فعالیت در فوتبال ایران داشت. کی روش را غالبا مردی عصبانی، تند خو و فراری از رسانه ها می دیدیم. او غالبا با چند رسانه خاص و چند خبرنگار در ارتباط بود که همین رویه اسباب دوری هرچه بیشترش از رسانه ها را به وجود آورده بود. ویلموتس لااقل در اولین گام، قدم هایش را به سمت دوستی و تعامل با رسانه ها برداشته است و سعی دارد بنای ساختمانش را از همین نقطه آغاز درست چیدمان کند. حداقل ما هم در اولین روز دیدار همین توقع را از سرمربی تیم ملی داشتیم. یک تعامل ساده، بی غل و غش و عاری از تنش. شاید بازگشت به آن روزها که خبرنگاران به راحتی با مربیان تیم ملی ارتباط برقرار و سوالات خود را مطرح می کردند نزدیک باشد. روزهایی که پیش تر با حضوربرانکو ایوانکوویچ تجربه اش کرده بودیم و حتی در زمان مربیگری قلعه نویی فضا برای پرسش و پاسخ باز بود و دایی و قطبی هم می کوشیدند درزمان صدارت خود بر صندلی مربیگری تیم ملی، این چنین باشند.

ویلموتس اولین رویارویی با خبرنگاران را امیدوار کننده پیش برد و فحوای کلامش نیز نشان می داد که انگیزه های بسکمک برای تعامل با رسانه ها به صعود دوباره به جام ملت های آسیا دارد. اما آن جا که او ازسیاست های دعوت از بازیکنان به تیم ملی پرده برداشت تردیدی به ذهن راه ندادیم که قصد دارد در نقطه مقابل کی روش حرکت کند.

حرف مهم ویلموتس این بود: تیم ملی فقط متعلق به لژیونر ها نیست. او می خواهد لیگ را ببیند و شاید فریرا دستکمک که بارها در نشست خبری نامش را برد، در این راه کمک حالش باشد.

آن لحظه که سند همکاری میان ویلموتس و تاج امضاء شد و هر یک نسخه ای از آن را در اختیار گرفتند، ما نیز قول ویلموتس را بر دیواره های سالن هگمتانه هتل المپیک حک کردیم. روی قول های او حساب می کنیم. 2 صعود، تعامل با رسانه ها و محصور نبودن دایره مدعوین به لژیونرها.

3-1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5218

به "قول مارک ویلموتس بردیواره های هگمتانه: صعود به جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول مارک ویلموتس بردیواره های هگمتانه: صعود به جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید