لامبورگینی هوراکان STO رسما معرفی گردید؛ رکورد شکن بعدی پیست نوربرگ رینگ

به گزارش مجله سلو بلاگ، قیمت پایه این محصول برابر با 260 هزار پوند است. این رقم در حدود 45 هزار پوند بیشتر از لامبورگینی پرفومنته است.

لامبورگینی هوراکان STO رسما معرفی گردید؛ رکورد شکن بعدی پیست نوربرگ رینگ

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، لامبورگینی هوراکان STO تازهترین محصول شرکت لامبورگینی در حالی به طور رسمی معرفی گردید که طبق گفته مهندسین این شرکت، مسابقه ای ترین محصول فراوری انبوه شرکت لامبورگینی در طول تاریخ آن به تعداد می رود.

این مدل برپایه دو محصول تمام مسابقه ای هوراکان یعنی Super Trofeo Evo و مدل GT3 این شرکت توسعه داده شده است و نام آن یعنی STO هم مخفف Super Trofeo Omologata است. مدل مسابقه ای که توانسته 3 بار قهرمان رقابت های 24 ساعته دیتونا آمریکا گردد.

طبق اعلام مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت لامبورگینی آقای مائوریتزیو ریگیانی ما در پی ارائه خالص ترین تجربه رانندگی همچون مدل مسابقه ای هوراکان بودیم.

همچون قدرتمندترین مدل شهری این خودرو یعنی هوراکان پرفومنته، STO از موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی نیرو می گیرد. این موتور توانایی فراوری 631 اسب بخار قدرت را دارد اما در حدود 43 کیلوگرم از پرفومنته سبک تر است. علت اصلی کاهش وزن حذف سیستم چهارچرخ متحرک و انتقال نیرو تنها به چرخ های عقب است.

بعلاوه در حدود 75 درصد قطعات بدنه از فیبرکربن ساخته شده است. در نتیجه وزن خشک این محصول برابر با 1399 کیلوگرم است.

بال عظیم عقب از فرمول فراوری موسوم به Sandwich بهره می برد که در حدود 25 درصد از ذرات کربنی کمتر در آن استفاده شده با این وجود همان مقاومت و درجه استحکام را دارد.

چرخ ها از نوع مهمیومی هستند و شیشه جلو هم در حدود 20 درصد از مدل استفاده شده در پرفومنته سبک تر است.

با این وجود در اینجا قطعات آیرودینامیکی نقش اساسی را بازی می نمایند. مهندسین لامبورگینی زمان بسیار زیادی را در تونل باد پشت سر گذاشته اند تا این محصول را آماده رکورد شکنی در پیست های اتومبیل رانی نمایند.

تعادل بین نیروی رو به پایین و نیروی مقاوم در برابر هوا درگ مهم ترین هدفی بوده که طراحان و مهندسین این شرکت در پی آن بوده اند. در بخش جلوی خودرو از کاپوت به همراه خروجی های هوا به منظور خنک سازی و اسپیلتر استفاده شده است. بعلاوه بال، سپر و کاپوت جلو به صورت یک بخش یک تکه طراحی و فراوری شده است.

در زیر خودرو هم قطعات آیرودینامیکی هوا را به صورت بهینه به دیفیوزر عقب می رساند تا فراوری نیروی رو به پایین در این بخش قوت بگیرد. بعلاوه در دو طرف بدنه از ورودی های هوا موسوم به NACA Duct برای خنک سازی قوای محرکه بهره گرفته شده است.

یک ورودی هوای تازه بر روی سقف خودرو قرار گرفته تا هوای مورد احتیاج موتور V10 را تامین کند. طرح بال کوسه ای هم امکان عبور سریع تر جریان هوا را به سمت بال عقب ممکن می سازد.

این بال دارای دو ایروفویل است که به صورت دستی قابلیت تنظیم دارد و تا 13 درصد تعادل نیروی آیرودینامیکی را تغییر می دهد.

با این تغییرات اساسی در حدود 37 درصد عملکرد جریان هوایی بهبود یافته است و 53 درصد نیروی رو به پایین بیشتری به نسبت مدل هوراکان پرفومنته فراوری می نماید. در حدود 450 کیلوگرم نیروی رو به پایین در حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت.

STO در بخش شاسی و تعلیق هم از تازهترین دست آوردهای علمی و مهندسی بهره می برد. به طور مثال در بخش شاسی فاصله چرخ ها به نسبت یکدیگر افزایش پیدا نموده و از بوش های محکم تر برای اتصال سیستم تعلیق استفاده شده است.

طراحی تازه آنتی رول بار و همینطور فنرهای مغناطیسی تازه امکان تطبیق پذیری زیادی به این خودرو را می دهد.

به همین علت مهندسین شرکت لامبورگینی اعتقاد دارند که این محصول قابلیت استفاده شهری و حتی مسافرت های طولانی را برای مالکان فراهم می آورد.

فرمان خودرو هم اتصال مستقیم تری با چرخ های جلو دارد و قابلیت چرخش چرخ های عقب هم حفظ شده است. 3 حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. حالت پیش فرض STO، حالت مخصوص رکورد شکنی در پیست های اتومبیل رانی Trofeo و حالت Pioggia برای شرایط بد آب و هوایی در نظر گرفته است.

سیستم ترمز هم ساخت شرکت برمبو و مدل CCM-R است که از مواد تقویت شده سرامیک کربنی فراوری شده است.

در داخل اتاق هم لامبورگینی استفاده گسترده ای از فیبرکربن نموده که مهم ترین آنها جایگاه های فیبرکربنی است که وزن بسیار سبک تری به نسبت جایگاه های معمولی دارند.

حتی کف اتاق هم از حصیر بافته شده ازکربن استفاده شده است. حتی پارچه مخصوص لامبورگینی هم سبک تر از چرم آلکانترا است که امروزه استفاده گسترده ای در صنعت خودروسازی و به خصوص خودروهای اسپرت دارد.

قیمت پایه این محصول برابر با 260 هزار پوند است. این رقم در حدود 45 هزار پوند بیشتر از لامبورگینی پرفومنته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35176

به "لامبورگینی هوراکان STO رسما معرفی گردید؛ رکورد شکن بعدی پیست نوربرگ رینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبورگینی هوراکان STO رسما معرفی گردید؛ رکورد شکن بعدی پیست نوربرگ رینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید