مأموریت سیاسی سازمان ملل در افغانستان تمدید شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ماموریت دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما (UNAMA) در نشست دیروز شورای امنیت به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

مأموریت سیاسی سازمان ملل در افغانستان تمدید شد

دفتر سازمان ملل وظیفه حمایت از دولت افغانستان در زمینه برگزاری انتخابات و همچنین یاری به این کشور برای تقویت فعالیت های خود در زمینه حقوق بشر را دارد. حمایت از جامعه مدنی افغانستان نیز به عنوان وظایف دفتر سیاسی سازمان ملل مشخص شده که از سال 2002 تاکنون در این کشور فعال بوده است.

پیش از این، بروز اختلاف میان چین و آمریکا مانع تمدید ماموریت این دفتر شده بود. تمدید حضور یوناما در افغانستان نیازمند رأی مثبت تمامی اعضای دائمی شورای امنیت است اما چین تهدید نموده بود که مانع تصویب آن خواهد شد. چین خواهان افزودن وظیفه ای تازه مرتبط با طرح یک جاده، یک راه خود بود که با مخالفت آمریکا روبه رو شد.

تصور می شد نماینده چین در نشست دیروز شورای امنیت، طرح تمدید ماموریت یوناما را وتو کند اما چین رأی مثبت خود را خاطرنشان کرد. نماینده چین در عین حال تأکید کرد که گنجاندن وظیفه یاری به افغانستان برای پیوستن به طرح یک تریلیون دلاری یک جاده، یک راه، می توانست به شکوفایی مالی این کشور یاری کند. آمریکا با هدف جلوگیری از افزایش نفوذ چین در افغانستان، مانع اجرایی شدن پیشنهاد چین شد.

طرح یک جاده، یک راه چین شامل یک راستا زمینی و دریایی است که شهرهای مهم این کشور را به اروپا متصل می نماید. از این طرح به عنوان جاده ابریشم نوین هم نام برده می گردد. راستا زمینی طرح یک جاده، یک راه از آسیای مرکزی و ایران عبور می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8453

به "مأموریت سیاسی سازمان ملل در افغانستان تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت سیاسی سازمان ملل در افغانستان تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید