مسعود سلطانی فر: حدادی و عابدینی قول مدال در المپیک 2020 را داده اند، بعد از انقلاب در توسعه فضای ورزشی 6 برابر رشد داشته ایم

به گزارش مجله سلو بلاگ، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: در 40 سال اخیر 16 مدال طلا کسب نموده ایم، در هشت دوره قبل از انقلاب فقط چهار طلا و در هشت دوره بعد از آن 16 مدال گرفته ایم و در توسعه فضای ورزشی 6 برابر رشد داشته ایم.

مسعود سلطانی فر: حدادی و عابدینی قول مدال در المپیک 2020 را داده اند، بعد از انقلاب در توسعه فضای ورزشی 6 برابر رشد داشته ایم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر در مراسمی که برای اهدای مدال بعضی ورزشکاران به موزه ورزش برگزارشد، گفت: خیلی از دوستان این موضوع را دنبال کردند که البته قبلاً به دلایل مختلف متوقف شده بود. از یک سال قبل که صالحی امیری آمد، با توجه به روحیه و رویکرد فرهنگی این بحث دوباره مطرح شد و نهایتاً برای اینکه سریعتر به نتیجه برسیم، قرار شد در دو فاز راه اندازی کنیم.

وی تاکید نمود: این کار به نتیجه می رسد و راه اندازی فاز اول نهایتا تا یک ماه آینده انجام می گردد و بخشی از ساختمان کنونی به آن اختصاص یافته است. در مرحله دوم یک ساختمان جدید که نزدیک همین جاست، اختصاص خواهیم داد. ما از مدت ها قبل دنبال آن بودیم که مدال ها، جام ها و ... را جمع آوری کنیم و بتوانیم در هر مقطعی به نمایش بگذاریم و یاد این قهرمانی ها را زنده نگه داریم.

وزیر ورزش توضیح داد: مقداری از این اشیا و مدال ها وجود داشت و لازم بود که برای نسل جدید بتوانیم این افتخارات را نشان بدهیم و منتقل کنیم. بر همین اساس فراخوان داده شد که ورزشکاران، مدال هایی را که در هر تورنمنتی کسب نموده اند، به موزه هدیه نمایند. هر موزه ای با توجه به محتوا، یک سناریو برایش نوشته می گردد. ما کوشش کردیم با چند شیوه بتوانیم تاریخ ورزش کشور را نمایش بدهیم. همچنین در هر مقطعی با تغییر سناریو، این جام ها بتوانیم به نمایش دربیاید. فراخوانی که دادیم با استقبال قهرمانان و مدال آوران روبرو شد.

وی درخصوص آخرین وضعیت احسان حدادی گفت: احسان حدادی قول داده در المپیک توکیو دوباره افتخارآفرین باشد و حتی مدال خوشرنگی را کسب کند. او ورزشکار خوش اخلاق و جوانمردی است که امروز به اینجا آمده است. درباره مجتبی عابدینی هنوز افسوس ضربه اش در المپیک ریو را می خورد. او قول داده حتما در المپیک روی سکو برود. آرش میراسماعیلی هم به خاطر حفظ ارزش های انقلابی با حریفش رقابت نکرد و شانس مدال المپیک را از دست داد. ورزش ایران این افتخارآفرینی را از یاد نخواهد برد.

مسعود سلطانی فر اعلام نمود: امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک موزه المپیک و پارالمپیک را راه اندازی کنیم. ما با توجه به حجم استقبال، مجبور به بزرگ کردن موزه خواهیم بود. بخشی از کار موزه مربوط به کارهای سمعی و بصری هم خواهد بود و بینندگان از آن به صورت تصویری مطلع و آشنا خواهند شد. ما در آستانه فجر چهلم هستیم و بد نیست اشاره ای به دستاوردهای نظام اسلامی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به دو مدال طلایی که به دلیل دوپینگ حریفان در المپیک به ما اضافه شد، در 40 سال اخیر 16 مدال طلا کسب نموده ایم. در هشت دوره قبل از انقلاب فقط چهار طلا و در هشت دوره بعد از آن 16 مدال گرفته ایم. در توسعه فضای ورزشی 6 برابر رشد داشته ایم.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم، مجتبی عابدینی عضو تیم ملی شمشیربازی لباس 10 ساله خود را به موزه اهدا کرد و بهداد سلیمی نیز مدال طلای 2011 خود را به موزه اهدا کرد. آرش میراسماعیلی نیز جام قهرمانی مسابقات جهانی تفلیس را به موزه اهدا کرد.

احسان حدادی نیز یکی از لباس هایش را اهدا کرد. وی گفت که مدال المپیک را به محک تقدیم نموده، اما یک نفر پیدا شده است که حاضر شده آن را 500 میلیون تومان بخرد. هر زمان که این اتفاق بیفتد، او مدال المپیک لندن را به موزه خواهد آورد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2421

به "مسعود سلطانی فر: حدادی و عابدینی قول مدال در المپیک 2020 را داده اند، بعد از انقلاب در توسعه فضای ورزشی 6 برابر رشد داشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود سلطانی فر: حدادی و عابدینی قول مدال در المپیک 2020 را داده اند، بعد از انقلاب در توسعه فضای ورزشی 6 برابر رشد داشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید