معرفی فرودگاه بین المللی کیش

به گزارش مجله سلو بلاگ، فرودگاه ها به عنوان اولین تصویر از شهر یا کشور نقش مهمی را در معرفی فرهنگ، کیفیت زندگی و امکانات مقصد ایفا می نمایند. فرودگاه بین المللی کیش به عنوان یکی از بهترین و پررفت وآمدترین فرودگاه ایران به خوبی از عهده این کار بر آمده و از میهمانان جزیره استقبال می نماید. در ادامه می خواهیم با امکانات فرودگاه جزیره کیش آشنا شویم.

معرفی فرودگاه بین المللی کیش

موقعیت خاص جزیره کیش باعث شده تا بیشتر گردشگران پرواز را برای سفر به این جزیره انتخاب نمایند. بر همین اساس فرودگاه بین المللی کیش به عنوان یکی از پررفت وآمدترین فرودگاه های کشور شناخته شده و پروازهای بسیاری به مقاصد داخلی و خارجی در آن انجام می گردد. این فرودگاه با امکانات و تجهیزات مدرن تجهیز شده و اقامتی لوکس را به میهمانان نوید می دهد. (خرید بلیط کیش)

تاریخچه فرودگاه بین المللی کیش

ساخت فرودگاه بین المللی کیش در سال 1349 و در دوره پهلوی اول کلید خورد. در واقع ساخت این فرودگاه پیرو تکمیل پروژه جزیره زیبای کیش به عنوان مقصد تفریحی ساحلی شروع شد. بر طبق همین طرح، ساخت فرودگاه به سازمان عمران کیش واگذار شده و مهندسان این سازمان با الهام از جزایر هاوایی و کرانه جنوبی دریای مدیترانه ساخت فرودگاه را شروع کردند.

در همان دوران فاز اول پروژه تکمیل شده و یکی از روستاهای عظیم اطراف فرودگاه به نام ماشه نیز به طرح گسترش فرودگاه اضافه شد. بدین ترتیب روستا تخلیه شده و بناهای باشکوه مانند هتل (هتل شایان امروزی)، بازاری زیبا و مجهز به سبک فرانسوی و چندین ویلا در آن ساخته شد. در نهایت این پروژه با ساخت آب شیرین کن، نیروگاه بر و تاسیسات رادیو و تلویزیون به انتها رسیده و در سال 1356 با حضور، شاه، ملکه و سران عظیم کشور افتتاح شد و اولین پرواز مسافربری کنکورد در آن به زمین نشست.

طرح توسعه کیش با شروع انقلاب اسلامی متوقف شد. تا سال 1373 که مجددا فرودگاه به چراغ های شب تجهیز شده و بدین ترتیب فرودگاه کیش مجددا به لیست فرودگاه های پرفت وآمد کشور اضافه گشت.

اطلاعات فرودگاه

نام فرودگاه: kish International Airport

کد یاتا: KIH

کد ایکائو: OIBK

ترمینال ها: 4 ترمینال

شرکت های هواپیمایی فعال: ایران ایر، ماهان، آسمان، آتا، کاسپین، ایران ایر تور، کارون، کیش ایر، معراج، قشم، سپهران، تابان ، زاگرس

ترمینال های فرودگاه جزیره کیش

در فرودگاه بین المللی کیش روزانه ده ها پرواز به مقاصد داخلی مانند تهران، اصفهان، مشهد، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، تبریز، همدان، سنندج، ارومیه، گرگان، عسلویه، یزد و … و مقاصد خارجی از جمله دبی و مسقط انجام می گردد.

بر طبق آمارهای اعلام شده به طور متوسط و در مجموع، سالانه بیش از 10هزار مسافر ورودی و خروجی به وسیله فرودگاه کیش به مقاصد مختلف جابجا می شوند. این آمار فرودگاه کیش را در لیست پررفت وآمدترین فرودگاه های کشور قرار داده است.

این فرودگاه عظیم 4 ترمینال دارد که به طور همزمان در زمینه پروازهای داخلی و بین المللی فعالیت می نمایند. ترمینال پروازهای داخلی از یک بخش ورودی و یک بخش خروجی تشکیل شده و پروازهای داخلی تمامی ایرلاین های فعال صورت شبانه روزی در آن انجام می شوند.

ترمینال پروازهای بین المللی نیز خود از ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره 2 برای پروازهای ورودی تشکیل شده و پروازهای بین المللی را به مقاصد مختلف پوشش می دهد.

امکانات و خدمات فرودگاه

فرودگاه بین المللی کیش بسیار مجهز بوده و با فضایی وسیع تمامی امکانات و تجهیزات را درسطح بین المللی در اختیار مسافران قرار می دهد.

این فرودگاه عظیم دارای دوباند در ابعاد وسیع است که امکان فرودآمدن هواپیماهای پهن پیکر را به راحتی میسر نموده است و با داشتن چراغ های مخصوص فرود در شب به صورت شبانه روزی فعالیت می نماید.

قسمت ویژه حمل بار، اورژانس، پارکینگ، رستوران با انواع غذاهای بین المللی، صرافی، چندین کافی شاپ، انواع فروشگاه جهت خرید سوغاتی و …، خدمات بانکی، خدمات پستی و اینترنت پرسرعت تجهیز شده است.

بخش ویژه پاویون و سی آی پی ازدیگر امکاناتی هستند که فرودگاه کیش را بسیار لوکس و مدرن جلوه می دهند. ترانسفر رفت و برگشت از منزل به فرودگاه و بالعکس با ماشین های لوکس، اتاق های مخصوص استراحت، سالن ویژه کنفرانس، ترانسفر ویژه از سالن تا هواپیما، خدمات مربوط به گیت شامل دریافت کارت پرواز و … و حمل چمدان همه و همه از خدماتی هستند که توسط سالن سی آی پی به مسافران ارائه می گردد.

چگونه از فرودگاه کیش به مرکز شهر برویم؟

اینکه چگونه می توان از فرودگاه به هتل محل اقامت یا مرکز شهر رفت دغدغه اصلی بسیاری از مسافران است. فرودگاه بین المللی کیش با داشتن وسایل حمل و نقل مجهز، این مشکل را حل نموده است.

تاکسی های دربستی، تاکسی های خطی و مینی بوس از وسایل عمل و نقل عمومی فرودگاه کیش هستند. تاکسی های دربستی سفید رنگ هستند و با دریافت مبلغ بیشتر مسافران را به صورت اختصاصی جابجا می نمایند.

تاکسی های خطی با رنگ زرد مانند تاکسی های عمومی عمل نموده و کرایه پایین تری نسبت به تاکسی های دربستی دارند. مینی بوس ها هم از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هستند که با تعداد بیشتر مسافر کرایه پایین تری در مقایسه با انواع تاکسی ها دارند.

علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی می توانید به وسیله آژانس کارگزار خود یا هتل درخواست ترانسفر اختصاصی داده و بدین ترتیب از امکاناتی مانند حمل چمدان و سرویس اختصاصی از منزل به فرودگاه و بالعکس برخوردار شوید. لازم به یادآوری است که ترانسفرهای اختصاصی بالاترین هزینه را در بین سایر وسایل نقلیه دارند.

بیشتر بخوانید…

بهترین هتل های 3 ستاره کیش

5 دلیلی که جزیره کیش را به پرطرفدارترین مقصد گردشگری تبدیل نموده اند

چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ستاره ونک
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25090

به "معرفی فرودگاه بین المللی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید