نتیجه صحبت با داورزنی از هر دری ، همه چیز آرام است، نگران نباشید

به گزارش مجله سلو بلاگ، از ابتدای امسال، مسوولان وزارت ورزش اظهار نظر روشن و شفافی درباره بحث های روز ورزش نداشته اند و همین بهترین دلیل است برای اینکه از کنار مصاحبه داورزنی با رادیو به راحتی نگذریم. او از مسائل اقتصادی فدراسیون ها می گوید؛ به ابهام هایی که درباره استخر قهرمانی آزادی وجود دارد، پاسخ می دهد و در ادامه به فوتبال و چند موضوع دیگر می رسد. پاسخ هایی که بعضی از آنها ابهام های تازه ای را پیش روی ورزش قرار می دهد.

نتیجه صحبت با داورزنی از هر دری ، همه چیز آرام است، نگران نباشید

باید منابع را بهتر مدیریت کنیم

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش ابتدا در ارتباط با شرایط بعضی از فدراسیون ها که برای اعزام های برون مرزی با مسائل اقتصادی روبرو شده اند، می گوید: فدراسیون ها می دانند از قبل اعزام دارند، پس تیمی که فروردین ماه قرار است اعزام گردد از قبل کارش را انجام داده است. معمولاً در فروردین و اردیبهشت کمتر منابعی تخصیص می یابد. بعضی از فدراسیون ها مکاتباتی داشته اند اما نگران نماینده نیست. ما در این 40 سال عادت نموده ایم که در شرایط سخت از بحران ها بگذریم، 4 دهه بعد از انقلاب مسائلی بوده. طبیعی است سال 98 با توجه به مسائلی که دشمنان به وجود آورده اند، باید منابع را بهتر مدیریت کنیم. این پاسخ در ارتباط با رشته ای مثل دوچرخه سواری داده شده اما معین نمی گردد که بالاخره قرار است در ارتباط با این رشته و مسئله ای که برایش پیش آمده، چه تصمیمی گرفته گردد.

شنا و نجات غریق بر سر استخر آزادی به توافق می رسند

او در بخش دیگری از این گفت و گو با سوالی درباره استخر مجموعه ورزشی آزادی روبرو می گردد که در پاسخ می گوید: با توجه به شناختی که از گذشته شنا دارم، در 2 - 3 دهه گذشته به صورت محدود استخر قهرمانی در سراسر کشور داشتیم. کوشش شد استخر قهرمانی دیگری مانند 9 دی در تهران ساخته گردد، اما استخر آزادی هویت شنای کشور است. مجموعه آزادی به عنوان یکی از امکاناتی که زیرمجموعه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است تا الان سعی نموده به فدراسیون شنا یاری کند. با اینکه تا الان برای نگهداری آزادی ردیف بودجه معینی وجود نداشته اما این مجموعه تعاملاتی را با فدراسیون ها داشته است. در نشستی که هفته گذشته با مسئولان مجموعه ورزشی آزادی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و رئیس فدراسیون شنا داشتیم، صحبت هایی مطرح شد. سوء تفاهم به وجود آمده بود اما در نهایت قرار شد رؤسای فدراسیون های شنا و نجات غریق جلساتی را با هم داشته باشند تا این استخر به هر دو فدراسیون سرویس دهد.امروز و فردا این موضوع جمع می گردد، پس نگران نباشید. استخر آزادی درآمدزا نیست که هزینه خودش را تأمین کند. از نیروی نگهداری گرفته تا هزینه های تأمین آب، برق، کارگری و موتورخانه، بار اقتصادی ایجاد می گردد. فدراسیون شنا هم به عنوان متولی شنا در کشور در حال حاضر استخر 9 دی را دارد که گاهی اوقات اردوها و کمپ ها در این استخر برگزار می گردد، اما به هر حال ضروری است استخر آزادی در اختیار ورزش قهرمانی باشد.

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که مدیریت با فدراسیون شناست یا نجات غریق، ادامه می دهد: این استخر تخصصی شناست. درخواست آنها این است که کلاً استخر را بگیرند و به نجات غریق سرویس دهند. قراردادی که بین دو فدراسیون بسته می گردد این است که تفاهمی صورت بگیرد مبنی بر اینکه مدیریت با یکی باشد و به دیگری سرویس دهد.

حمایت جالب از شرکت تجهیز

داورزنی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه اگر استخر از شنا گرفته گردد، مسئولان این فدراسیون گفته اند استعفا می دهند، حرف قابل تاملی می زند و این بحث را ژورنالیستی می نامد: نه، وارد این بحث های ژورنالیستی نشویم. در مجموعه آزادی فقط شنا را نداریم. 20 فدراسیون هم در این مجموعه هستند که شرکت توسعه، همیشه از یاوران فدراسیون ها بوده اند. با وجود اینکه فدراسیون ها به شرکت توسعه بدهکار هستند اما این شرکت فضا را مهیا نموده است. فدراسیون شنا هم مبالغی بدهکار است اما شرکت توسعه کار را متوقف ننموده است.

پرداخت پاداش قهرمانان در بهار

نحوه پرداخت پاداش قهرمانان، موضوع دیگری است که برای ورزشکاران اهمیت زیادی دارد و در روزهای آخر سال 97 دردسرهای زیادی را ایجاد نموده بود. به همین دلیل داورزنی از پرداخت پاداش در بهار خبر می دهد که البته اجرایی شدنش کمی سخت به نظر می رسد: ما هیچ وقت در اسفند پاداش قهرمانان را نمی دادیم. به ورزشکاران قول داده ایم جاکارتا را در اولویت قرار دهیم. با پیگیری های وزیر و معاون اقتصادی در فصل بهار پاداش ها پرداخت می گردد.

بازنشسته ها می توانند با فدراسیون ها همکاری نمایند

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده افرادی که در فدراسیون ها بازنشسته شده اند، همچنان در دفترشان مستقر هستند، می گوید: ما در ارکان فدراسیون ها بازنشسته نداریم اما اینکه آنها می توانند با فدراسیون ها همکاری نمایند، بله این امکان وجود دارد که از آنها به عنوان مشاور استفاده گردد. ما هیچ بازنشسته ای نداریم و حضورشان خلاف قانون است.

برگزاری انتخابات کشتی و وزنه برداری در بهار

داورزنی درباره برگزاری انتخابات والیبال، کشتی، وزنه برداری هم شرح کوتاهی می دهد و باز هم همه چیز را به دو ماه پیش رو در فصل بهار منوط می نماید. البته نکته جالب توجه این است که یک ماه از این زمان، ماه رمضان است و عملا شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی وجود ندارد، با این حال داورزنی می گوید: سعی می کنیم فصل بهار انتخابات را برگزار کنیم. شاید برای والیبال کمی طول بکشد اما سعی می کنیم ثبت نام از نامزدها را انجام دهیم.

نمی توانیم برای پول شفر و برانکو یاری کنیم

در ادامه حرف به فوتبال می رسد وابتدا درباره مربیان خارجی دو تیم استقلال و پرسپولیس سوال می گردد. یاری اقتصادی محمور این سوال است که معاون وزیر درباره اش می گوید: بیش از دو سال است که استقلال و پرسپولیس خودشان منابع را تأمین می نمایند. وزارتخانه نه می تواند ونه اجازه دارد پرداخت اقتصادی داشته باشد اما به عنوان متولی نظارت خواهد داشت. با توجه به اینکه هر دو باشگاه طرفداران چند میلیونی دارند کوشش شده شرایط مناسب برای هر دو باشگاه فراهم گردد. امیدواریم در سال 98 خصوصی سازی این دو باشگاه تمام گردد.

نگران سرمربی تیم ملی فوتبال نباشید

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه تیم ملی هنوز سرمربی ندارد و این دغدغه خیلی هاست، شرح کوتاهی می دهد: طبیعی است فوتبال به خاطر شرایط ویژه دغدغه خیلی ها باشد، معین تکلیف سرمربی برای وزارت ورزش و فدراسیون هم دغدغه است اما تاج کوشش زیادی می نماید و وزارت ورزش هم کنار او و مجموعه فدراسیون است. کوشش فدراسیون فوتبال این است که کارها زودتر انجام گردد. نگران نباشید سرمربی هم زودتر معین تکلیف می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4124

به "نتیجه صحبت با داورزنی از هر دری ، همه چیز آرام است، نگران نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه صحبت با داورزنی از هر دری ، همه چیز آرام است، نگران نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید