واردات 70 درصد کره توسط یک شرکت خاص به خاطر تیزهوشی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل مقررات و استاندارد های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به واردات 70 درصد کره توسط یک شرکت صنایع لبنی خاص واکنش نشان داد و آن را ناشی از تیز هوشی مسئولان این شرکت دانست.

واردات 70 درصد کره توسط یک شرکت خاص به خاطر تیزهوشی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، ولی الله فریادرس در واکنش به واردات بیش از 30 هزار تن کره با ارز دولتی توسط شرکتی خاص که معادل کل احتیاج کشور است اظهار کرد: در سال گذشته دولت دو شاخص برای وردات کالا با ارز 4200 تومانی در نظر گرفته بود که معین می کرد واردنمایندگان تا چه میزان واردات داشته باشند.

وی اضافه نمود: بر این اساس در صورتی که واردنمایندگان کارت بازرگانی جدیدی داشتند تنها می توانستند در سال 500 هزار دلار کالا به کشور وارد نمایند و در بخشنامه دوم به این وارد نمایندگان اجازه داده شد که در صورتی که محوله خود را به گمرک آورده و کارت سبز دریافت نموده بودند، بتوانند دوباره واردت انجام دهند تا فضای رقابت و کسب و کارشان بسته نگردد.

مدیر کل دفتر مقررات و استاندارد های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: شرکت هایی که کارت بازرگانی آن ها دوساله و بیشتر بود می توانستند تا 2 میلیون دلار در سال واردات داشته باشند.

وی توضیح داد:اما در سال 97 بخشنامه جدیدی درباره اختصاص ارز به واردات ابلاغ شد که در آن اعلام شده بود از اختصاص ارز به کارت های بازرگانی که یک ساله هستند خودداری گردد.

مدیر کل دفتر مقررات و استاندارد های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نگرانی های ارزی که وجود داشت سعی کردیم که این بخش نامه را مورد توجه قرار دهیم و از اختصاص ارز به کارت های بازرگانی کمتر از یک سال خودداری کنیم.

فریادرس گفت: همچنین این امکان وجود داشت که بعضی از وارد نمایندگان تازه کار به دلیل نا آشنایی، نتوانند به تعهدات خود عمل نموده و بدهکار بانکی شوند.

وی اضافه نمود: بر این اساس شیوه نامه ای درست شد که در آن قید شده بود، شرکت وارد نماینده باید سابقه واردات کالای مورد تقاضا را به مدت یک سال یا بیشتر داشته باشد.

فریادرس گفت: بنابراین در صورتی که شرکتی شرایط یاد شده را داشت، یعنی کارت بازرگانی دوساله و سابقه واردات محصول مورد تقاضای واردات را دارا بود ما دیگر به عنوان وزارت جهاد کشاورزی ممیزی اعمال نمی کردیم و ثبت سفارش را انجام می دادیم و تنها قیمت ها را مورد آنالیز قرار می دادیم.

واردات 70 درصد کره توسط یک شرکت به خاطر تیز هوشی است

وی در ارتباط با داشتن اطلاعات حذف ارز 4200 تومانی واردات کره توسط یک شرکت خاص گفت: بعید می دانم که که اطلاعات خاصی در این خصوص به آن شرکت رسیده باشد، اما ممکن است بعضی از شرکت ها تیز هوشی به خرج دادند.

فریادرس گفت: در اواخر سال گذشته این کالا ها یک یا دو بار به گروه دو اولویت ارزی رفتند و دوباره به گروه یک کالایی بازگشتند؛ بعضی از شرکت ها زرنگ بودند و توانمندی اقتصادی بالایی برای واردات داشتند و ممکن است در صورتی که شرکتی چنین خبری را بشنود بخواهد به اندازه بیشتری احتیاج خود را تامین کند.

مدیر کل دفتر مقررات و استاندارد های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وی اختصاص ارز به واردات کره در سال گذشته را تایید ننموده و توسط دفتر صنایع این وزارتخانه اجرا شده است گفت: بعضی از شرکت ها توامندی های اقتصادی بیشتری دارد، اما هیچ رانتی به شرکتی داده نشده است.

وی تاکید نمود:صنایع لبنی قبل از سال 97 به راحتی و بدون محدودیت می توانستند برای واردات اقدام نمایند و مانعی برای آن ها وجود نداشت، اما بعد از آن مدت به دلیل نگرانی های ارزی، محدودیت هایی ایجاد شد.

فریادرس گفت: وارد نمایندگان در صورتی که می توانستند شرایط اهلیت سنجی را طی نمایند، اعمال محدودیتی برای آن ها وجود نداشت؛ بر این اساس به نظر نمی رسد که شرکت خاص یاد شده، رانت داشته است بلکه از فضا و موقعیت ایجاد شده در سال گذشته استفاده نموده است.

وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته مسئولیت ثبت سفارش و اختصاص ارز به واردات کره را بر عهده داشت که با انتقال وظایف بازرگانی به وزارت صنعت این مسئولیت نیز به آن وزارتخانه رفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10727

به "واردات 70 درصد کره توسط یک شرکت خاص به خاطر تیزهوشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 70 درصد کره توسط یک شرکت خاص به خاطر تیزهوشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید